vegard19 Skrevet Juni 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 Hei. Driver å titter på nybil. Så har jeg sett en del på passat, det karosseriet fra 2001 til 2005? 3gb tror jeg di heter. Men det jeg lurer på om noen har noe tips og komme med hva jeg burde se etter av svakheter og osv? Er diesel jeg har mest lyst på.. Ossen er disse motorene egentlig? Mvh. Vegard Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
misvan Skrevet Juni 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 På engelsk, men ellers mange gode tips til hva du bør se etter:http://www.passatworld.com/forums/42-volkswagen-passat-b5-discussion/408721-looking-buy-b5-looking-advice.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 Det meste er galt på disse bilene, ville valgt noe annet. Bare se hvor aktivt passat-forumet er her inne, kontra andre underfora. Rsele og EaglePilot reagerte på dette 2 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 Okei. Hva mener du med alt er feil? alle biler har sine feil men vært fint om du kunne utdype deg litt mere. Noen andre her inne med erfaringer av disse bilene? Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 Elektronikken/styreenheter, vannlekkasje, forstillinga og rust? Som sagt over her, Volkswagen biten på forumet er stort, samme med Audi som er så og si samme bil. (A4/A6) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 Okei takk for svar. Men trudde disse bilene holdt seg ganske bra for rust? Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 Kanskje ikke passelaten er så ille på rust, men audi er kjent for rust på skjermer. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2014 Ja.Synd det er så mye feil med di bilene da. Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Du kan være heldige viss du går for 1.9tdi. Eg kjennar nokon som har ein Passat 1.9tdi som har gått 600 000 km. Styr unna bilar som har kjørt longlife interval på oljeskift/service. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passat05tdi Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Passat 3bg ruster ikke mye, både 3b og 3bg har vært veldig gode mot rust. (Den vanligste plassen med rust på eldre 3b/3bg er vel bagasjeluken v/skiltlys). Når det gjelder elektronikken, så bare passer du på å ikke dra med hauer av snø inn i bilen om vinteren, pass på at gulvet i bilen ikke blir veldig fuktig (ligger en styreenhet under gulvet på førersiden som styrer vindusheiser, sentrallås osv). Har selv en Passat 3bg 05mod, og har aldri hatt tull med dørlås/vindusheiser/sentrallås Når det gjelder forstilling, så har jeg ikke måtte byttet en eneste del, har hatt passaten min i 2 år. Diesel motorene (1.9 TDI) er gode, du burde gå for manuelt gir. Både 100hk, og 130k er gode alternativ. Mye krefter i 100hk tdi, selv om det høres lite ut Har selv en 1.9 tdi, med manuell, og den har fungert veldig bra Min erfaring med Passat, er at den ikke har noe mer feil enn andre merker......... - Sjekk at sentrallås, dørlåser, vindusheiser fungerer som det skal. Se at f.eks lyset under døra kommer på når du åpner hver enkelt dør. - Se etter rust rundt skiltlysene, burde også se rundt hjulbuer osv. - Se at servicer er fulgt, at reg.reim er byttet. - Prøvekjør bilen, og påse at bilen drar som den skal, at den har de kreftene som den skal ha. Hør etter ulyder også. - Også hørt om folk som sliter med vannlekkasje gjennom dørpanelene v/vindusheis, som fører til fuktige gulvtepper. Quattro73 og vegard19 reagerte på dette 2 Siter VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Juni 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Tusen takk for svar og info jurigs Godt å høre at noen kommer med litt andre erfaringer enn kun negativt her. Og som sagt ingen biler er problemfrie. Da vet jeg værtfall litt mere om disse bilene.. Er greit å vite hva man skal se etter ved kjøp av en passat. Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Forstillingene er dårlige, men det finnes visst forsterkede deler. Automatkassene er elendige, så det må du virkelig ikke kjøpe. Mye elektronikkfeil, som låsing, kupelys, startsperre, vinduer som lever sitt eget liv, lamper som lyser Vindusheiser som ryker Flere har slitt med rust rundt takrails og på bakluke Jeg ville kjøpt Mondeo MK3, da slipper du å tenke på registerreim også. Men det må være 04 eller nyere isåfall... har meget god erfaring med disse. Actros 8x8, Rsele og EaglePilot reagerte på dette 3 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Juni 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Mondeo har vel heller ikke det beste rykte på seg? Så det er helt uaktuelt for min del siden jeg ikke er så glad i ford generelt. Men takk for info. Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Virker som du allerede hadde bestemt deg hva du skal kjøpe - før du spurte i post #1..... eller? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Hadde vel aldri lagd denna tråden da vel. Rsele reagerte på dette 1 Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg