Gå til innhold

ABS Fault og Brake Fault varsellamper.

Ranger emnet


Chrisrozinek

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har en 406 2001 HDI. Var ute kjørte i går og brått begynte bilen å pipe. 2 meldinger kom opp i radiodisplayet ABS fault og Brake Fault, pluss 2 lamper ble tent i instrument panelet.

 

Noen som vet noe om dette?

 

Prøvde å brå bremse for å se om abs var aktiv, og det virket som alt var ok.

Bremse pedalen er fortsatt hard og har masse bremsevæske.

 

Håper noen her har opplevd noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har en 1.8 bensin 2000-modell, varsellampa til ABS kom på i Desember, da var det en sensor som var gåen. Byttet den så ga den lampen seg. 

Fikk også varsellampa for bremsene (den røde med utropstegn), og etter noe prøving og feiling så har det blitt lokalisert til en sensor i selve beholderen under panseret. Han ene på merkeverkstedet jeg bruker sa at det kunne hjelpe å fylle beholderen helt opp med bremsevæske. 

Det har funket, nå er det godt over 1 måned siden sist den lampen har lyst. 

 

Hvis du ikke har gjort det enda, så kan du dra på et verksted og høre om de kan plugge inn pcen og se hva slags feilkode de får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde feil på 406 at den varslet om for lite bremsevæske selv om beholderen var på max,etter litt søk på google er dette et vanlig problem og det var bryteren i håndbrekket som var skyld i problemet,byttet den og har aldri sett feilmeldingen igjen.

 

Abs og break fault er nok mest sannsynlig en abs sensor

 

http://www.peugeotcentral.co.uk/ftopic-16003.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg å si, i mange tilfeller er det riktig nok bryteren under brekket som det er feil med. 
På verkstedet sa de også at det var en veldig vanlig feil, spesielt på de litt eldre modellene (de yngste 406 er 8 år, de ble tatt ut av produksjon i 2006). 

 

I mitt tilfelle ble den byttet, men feilen skjedde uansett. Vedvarer feilen hvis bryteren blir byttet, kan det være sensoren i beholderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår