Mrdaffy Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Heisann! Jeg skal skifte venstre hjullager i front på min Nissan Qashqai 2008 mod. Verkstedet skulle ha 4700 kr for jobben, noe jeg rett og slett ikke gidder å betale Jeg har skrudd en del på bil før og regner med at det går greit. Men jeg er litt usikker på om jeg vil få ut lageret fra navet… Har noen tips til teknikk, instruksjon eller spesialverktøy jeg bør skaffe meg før jeg setter igang? Nytt lager er allerede bestilt på Ebay MvhBernt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2014 Du skifer ut hele hjulnavet der. Må løsne drivakslingen og bærekula slik at du kommer til på de 4 skruene på baksiden som holder navet fast. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrdaffy Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2014 Heisannn, takk for svar! :) Jeg fant en video på Youtube som virker relevandt for jobben. Jeg vet ikke om denne er lik Qashqai`n, men her ser det ikke ut som man trenger demontere drivaksling og bærekula?! https://www.youtube.com/watch?v=gnUPdRG4bbU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2014 Litt utydelig skrevet av meg. Du må løsne drivknuta fra navet og bærekula fra navnet. Er ei stund siden jeg skifta, men jeg mener at du ikke kommer til på skruene uten at du har tatt ut drivknuta fra navet helt. Var ikke nødvendig å skru ut abs føleren, så lenge du er forsiktig. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg