Imsdal96 Skrevet Mai 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 Idag fikk jeg tilbake bilen min fra NAF test, det gikk bedre enn jeg hadde forventet. Ble bare noe dårlige bremseskiver og lakkriper/småbulker.. Hehe, bilen hadde ikke fulgt siste serviceintervall - anbefales det? Byttet nylig olje og oljefilter selv. De reagerte litt på løseledninger ved luftfilteret. Og KN filteret satt ikke godt nok.. Monterte akkurat varmeskjold fra BSR - trodde dette satt godt nok. Her om dagen trodde jeg at wastegaten til turbo hadde tatt kvelden. (Har skrevet tidligere hjelp angående dette:, HER) Fyren på NAF mente at jeg ikke trengte å bytte turbo engang, det er tull sa han. Fikk følgende feilmelding: Avlesning av feilminne for EOBD/OBD indikerer 2 feil. Videre feilsøking anbefales. Noen som vet hva feilen er? Og gjør dette at bilen går som en dass? Bil: Audi A4 B5 1998 1.8ts Veldig takknemlig for alle svar! Siter Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 Har du sjekket vakuum slangene som jeg skrev? Eller om det er bevegelse i wastegaten til turboen? Jeg har ikke nevnt turbo bytte ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imsdal96 Skrevet Mai 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 Har du sjekket vakuum slangene som jeg skrev? Eller om det er bevegelse i wastegaten til turboen? Jeg har ikke nevnt turbo bytte Neinei, du har ikke nevnt det! Men jeg trodde det, haha! Det ligger ikke i din feil! :) Unnskyld, men hvor ligger vakuum slangene? Haha.... Kan ta bilde av motoren og hva jeg sjekket! Takk for at du bidrar! Det setter jeg en stor pris på! Siter Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 Vakuumslangene ligger rundt ved turboen. Og der luftfilteret er. Her kan du se vakuum slangene mine. Så pene var de. Null i de fleste, så byttet alle. På toppen av turboen har du en rundt enhet (wastegaten). Den har en slange på seg. Sjekk den, om den er hel så forsett videre. Andre enden har du en ventil. Den har en styring og en "inngang" Sjekk de slangene på den. Så er det bare å gå videre i motoren til alt er sjekket. Måten å sjekke de på er å ta de av, sette fingern på ene siden og suge på andre. Lekker den så bytt den. Og kun ta en og en slange. Tar du flere så blir det vanskelig å huske hvor ting går Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imsdal96 Skrevet Mai 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 Vakuumslangene ligger rundt ved turboen. Og der luftfilteret er. Her kan du se vakuum slangene mine. Så pene var de. Null i de fleste, så byttet alle. På toppen av turboen har du en rundt enhet (wastegaten). Den har en slange på seg. Sjekk den, om den er hel så forsett videre. Andre enden har du en ventil. Den har en styring og en "inngang" Sjekk de slangene på den. Så er det bare å gå videre i motoren til alt er sjekket. Måten å sjekke de på er å ta de av, sette fingern på ene siden og suge på andre. Lekker den så bytt den. Og kun ta en og en slange. Tar du flere så blir det vanskelig å huske hvor ting går Se der ja! Det så ikke noe bra ut.. Har tittet på motorrommet og de slangene du sa. Andre steder enn der jeg så etter vet du? Det på bilde er det jeg så etter. Siter Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imsdal96 Skrevet Mai 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 Andre steder? Haha Siter Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 Går den slangen der ned mot en ventil, og videre mot turboen? ;) Tror du bør gå over slangene i motoren din. Bytte det du kan. De så ikke noe pene ut Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imsdal96 Skrevet Mai 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 Går den slangen der ned mot en ventil, og videre mot turboen? Tror du bør gå over slangene i motoren din. Bytte det du kan. De så ikke noe pene ut Skal undersøke det imorgen! De "små" slangene er vakuum slanger? :P Byttes iløpet av helgen, tror du dette er problemet? Eller er det forsatt wastegaten? Er litt sugent egentlig. Var på vei med ny front og slik, så kom dette. Litt greit at motoren er i orden før man starter med "prosjekter". Siter Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2014 De små slangene der er vakuum slangene. De med stoff filt rundt. Wastegaten er vakuum styrt. Er det hull i en vakuum slange så vil ikke wastegaten reagere. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imsdal96 Skrevet Mai 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2014 De små slangene der er vakuum slangene. De med stoff filt rundt. Wastegaten er vakuum styrt. Er det hull i en vakuum slange så vil ikke wastegaten reagere. Har sett vakuum to slanger hittil, så er det bare to slanger? Sjekk på bildet rett under---> trenger jeg å bytte den og? Siter Førstebilen: Audi A4 1999 1.8 B5Andrebilen: Audi A4 1998 1.8ts B5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.