99Mk4 Skrevet Mai 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 Etter at jeg la om til sommerdekk for et par uker siden oppdaget jeg en lyd foran på høyre side. Tror at veistøyet fra piggdekkene har øverdøyet lyden siden jeg først la merke til den etter at jeg la om til sommerdekk. Det høres ut som en klunkelyd som øker med farten. Jeg hører lyden best på lavt turtall i 3 gir. Vet det sies at forstillingen på disse bilene er svak og lurer på hvor dyrt dette kan bli? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvar Skrevet Mai 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2014 Har du sjekket at alle boltene er strammet til? Dersom boltene er løse begynner hjulet å vandre litt, og det gir en (etterhvert) kraftig dunkelyd. Jeg ville begynt der.Hvis det er ikke er årsaken ville jeg jekket opp bilen og sjekket. Kvart-på-tre-grep om hjulet for å finne slark i hjulopphenget og kl.6- grep for å finne ut om det er hjullageret som er gåent, har jeg lært, men det er mange som har mer peiling enn meg her inne. Er lyden den samme om du kjører rett frem eller svinger? Du sier at lyden øker med farten, men du hører den best ved lavt turtall i 3. gir, betyr det at lyden forsvinner da, eller overdøves den av veistøyen? Hvis frekvensen øker med farten heller jeg ennå mer mot lageret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
99Mk4 Skrevet Juni 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2014 Til de som lurte så lå feilen i mellomakselopphenget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg