Gå til innhold

Tips til forsterker, 2x10" Pioneer

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

hei. jeg har 2 stk 10" pioneer 200w rms 1000w max singelspole i en lukket kasse.

og den monoblokka jeg har nå går i protekt. er av rart merke.
jeg lurer da på hvor stor forsterker jeg må ha for å dra disse bra?

har sett litt på disse http://www.sonicelectronix.com/item_76262_Hifonics-X2600.1D.html og http://www.sonicelectronix.com/item_68571_Planet-Audio-BB4000.1.html  er det noe bra merker?

bare kom med anbefalinger

 

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne holder

 

http://www.radioservice.no/GM-D8601--Monoblokk-1600-watt-PIONEER/cat-p/c100813/p10514025

 

Er vel 4ohm elementer du har. Kobler du de i parallell mot forsterkeren har du 500W utgangseffekt på forsterkeren 

 

Continuous power output (RMS)
 
1 x 300 W RMS (4Ω) 
1 x 500 W RMS (2Ω)
1 x 800 W RMS (1Ω)

 

 

En forsterker bruker ikke å gå i protect pga det er et rart merke, men pga rar kobling av montøren. Men hvorfor går forsterkeren i protect? Har du sjekket jordingskabelen din? Har du god forbinnelse mellom kabelskoen på kabelen og chassie/ramma på bilen? Hvordan har du koblet opp elementene? Går forsterkeren i protect uten at du har koblet til elementene?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker 35mm2 strømkbel og 50mm2 joringskabel som er skrud på samme plass som beltelåsen måler 0,1 volt mindre bak en jeg jør på dynamo/batteri.
subbene er koblet i 2ohm. går ikke i protekt uten sub nei.

merker at det er mer bass i forrhold til diskant på lavt volum og omvent på høyt volum. jeg hadde samme problem i huset og, da fikk jeg tak i større forsterker og det ble løst.
og når jeg spiller f.eks sangen awolnation - sail så går den i protekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du med lakken rundt jordingspunktet da? Viktig at du fjerner all lakk, sliper ned til bart metall og setter kabelskoen til jordinga nærmest chassie. 

 

139981491364151200_resized.jpg?width=192

 

Hvilken forsterker bruker du? Har du prøvd med kun en sub tilkoblet? Altså 4ohm. Kanskje ikke forsterkeren klarer ned til 2ohm

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår