Gå til innhold

Peugot 99 mod 1.6 bytte avToppdeksel og andre prob.

Ranger emnet


jomes

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er da fornøyd med bilen sånn generellt. skriver her da det er 3 ting jeg lurer på.

 

Problemstilling 1. Snuste litt i motoren i går kveld. La merke til rust, en del rust på toppdeksel ved der man fyller på olje. Siden av toppdeksel mot fronlyktene der virket det nesten som det er gjennomrustet. Det sitter jo bare 2 bolter i toppdekslet. Er det noe problem å bytte dette selv ? noe jeg bør ta hensyn til ? Jeg tenker det ikke er moment på disse skruene. Hva kan skje når / hvis dette dekslet skulle ryke pga rust ? Jeg tenkte dette bare er å skifte , så ferdig med dette .

 

Problemstilling 2.   Motorlampe lyser periodevis, kommer og går, så blir den borte i lange perioder. Den lyser ikke konstant. Den som lyser står det

-K på. Noen tips med dette ? hva det kan være ?

 

Problemstilling 3. Når jeg starter bilen, legger over bilen for eksempel til hyre side, knakker den et par ganger i foran ifra . fortillingsproblemer tru ?

Knakker ikke under kjøring når jeg svinger til hver av sidene, men ofte når jeg stått parkert , og skal svinge ut av gården, parkering etc.

Hva kan dette være ?

 

Bilen var EU godkjent i des 2013, stått 2 mnd etter dette. Men er i drift igjen nå. Regner med den ikke ville gått gjennom ved store feil kanskje ?

 

Håper på noen gode positiv svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppdeksel bruker å være av aluminium. Snodig at det ruster slik. Ville kanskje tatt det av og gjort rent for rust og sjekket tykkelse.

Ellers har du rett. Er bare et deksel som skal være lett å ta av og på, men blir det hull vil det bli mye griseri og fare for å få møkk inn i toppen og det ønsker du ikke.

Motorlampa kan være Lambda/O2 sensor som igjen mener at det er noe galt med katalysator. Kan like godt være problemer med sensor som kat.

Problem 3 skal jeg ikke spekulere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår