StreetCar Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Hvor mye koster ett sett med kamaksel til OHC 2.0i ? Og hvor mye koster ett sett med trimkamaksel til OHC 2.0i? Ikke brukt. Takk for svar. Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 1500 standard ca 3000 trim Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Er det stor effektforskjell på dem eller? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCar Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Det lurer jeg oxo på. Kommer jeg til å merke no på aksellerasjonen ? Ford Sierra 2.0iS OHC motor Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 kvassere kam/trimkam holder vel ventilene åpne lengre, som gjør at du får mer inn og evt ut ved høy rpm -> mer effekt... også ganske stilig på tomgang da du hører at det ikke går helt 'jevnt' :D noen si ifra om de finner trimkam til CA18ET (nissan 1.8 liters SOHC, Bluebird/s12 200sx/siliva) :rolleyes: sjekka halve nettet, men finner ikke noe.. nærmeste jeg kommer er fra Nissan Motorsports: The Euro turbo cam (.413/256deg), while designed for the CA18ET engine, will also work in the (non-turbo) CA20E engine. Requires new OE rocker arms (13257-D0103). 13001-21E83 Euro Camshaft 13257-D0103 OE Rocker Arm (8) men vet ikke om dette er standard kam eller trimkam? noen som vet gradene på vanlig? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by StreetCar Det lurer jeg oxo på. Kommer jeg til å merke no på aksellerasjonen ? Ford Sierra 2.0iS OHC motor merker sikkert litt... kan jo muligens greie 150 hk på en is med anna kam, chip av styreenhet, grenrør og eksosanl.. portet topp kan gi 10 hk mer kanskje.. is toppen har større porter så den er bedre enn en "vanlig" topp.. har en for vass kam så kan en merke ujevn tomgang.. hvertfall så lenge en ikke har nok bensin og komp... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 http://www.kentcams.com 2.ohc.. enten fr32 eller fr 34.. http://www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/redesign/Cams_catalogue%20intro.html finn en med ikke altfor stor durasjon. ikke over 285 helst... husk å kjør mineral olje.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCar Skrevet April 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 kjetilr: hvorfor i all verden skal man kjøre billig olja mineral?? Syntetisk smører jo mye bedre da ! 10-15 HK sa de jeg kunne forvente på verkstedet. :) Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Originally posted by StreetCar kjetilr: hvorfor i all verden skal man kjøre billig olja mineral?? Syntetisk smører jo mye bedre da ! 10-15 HK sa de jeg kunne forvente på verkstedet. :) ohc motor og syntetisk olje hører ikke sammen. Tro hva du vil, men slik er det faktisk.. hvis ikke så må du kjøpe en rollerkam... mineral olja smører minst like bra.. Jeg har prøvd begge deler + flere jeg kjenner.. alle har samme erfaring.. Broren min kjørte 8 rally på den billigste mobil mineralolja. Var null slitasje da vi åpna.. og det var ganske mange ss mil med full gass.. 10-15 hk med kun kam kan nok stemme.. spørs hvilken en går for.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCar Skrevet April 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Oki. Da må du nesten forklare hvorfor mineral er bedre for å overbevise meg. På verkstedet sa de i hvertfall at syntetisk smører bedre og det er et autorisert verksted så de må jo ha peiling. Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Jeg har snakket med mange ford mekanikere og delelagermedarbeidere og alle sier at syntetisk olje dreper kammen.. De solgte nesten ikke kamsett før den syntetiske olja kom fortalte en kar meg på delelageret på gustavsen bil(ford) på gjøvik.. Men å overbevise folk gidder jeg ikke. Jeg vet hva en skal og ikke skal på disse motorene, bare gir råd. Så hvis en ikke tror på det så er det greit for meg. Hvis en ser på konstruksjonen på toppen på ohc motoren så ser en at løfter/kam får ekstrem belastning.. Så en kan ikke sammenligne med andre motorer som trykker direkte på ventil osv... mvh kjetil Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCar Skrevet April 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Kanskje det er derfor den kammen jeg har når har tatt kvelden da? Fordi jeg har kjørt syntetisk etter at jeg kjøpte bilen. Har kjørt 20 000 km og nå tikker den som faen. Er på verksted nå da og får inn en ny trim kam. ;) :D EDIT: i intruksjonsboka fra Heynes står det følgende: Smørmedel til motor: Multigrade motorolja, viskositet minst SAE 10W/30 - 20W/50, API SG/CD. Og det vil si hva slags olje ??? :rolleyes: Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by StreetCar Kanskje det er derfor den kammen jeg har når har tatt kvelden da? Fordi jeg har kjørt syntetisk etter at jeg kjøpte bilen. Har kjørt 20 000 km og nå tikker den som faen. Er på verksted nå da og får inn en ny trim kam. ;) :D EDIT: i intruksjonsboka fra Heynes står det følgende: Smørmedel til motor: Multigrade motorolja, viskositet minst SAE 10W/30 - 20W/50, API SG/CD. Og det vil si hva slags olje ??? :rolleyes: sier noe om kvaliteten.. se bakpå olje kanna.. Hvertfall så trenger du ikke kjøpe spes dyr olje.. Skift heller oftere... da vet en at det holder... hvertfall hvis en ikke tukter mot turtallsperra for ofte.. Kjøp ikke så tynn olje som 10/30, men heller 15/50 eller 10/40 .. de api greiene står for kvaliteten... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffe Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by Kjetilr sier noe om kvaliteten.. se bakpå olje kanna.. Hvertfall så trenger du ikke kjøpe spes dyr olje.. Skift heller oftere... da vet en at det holder... hvertfall hvis en ikke tukter mot turtallsperra for ofte.. Kjøp ikke så tynn olje som 10/30, men heller 15/50 eller 10/40 .. de api greiene står for kvaliteten... min også begynte å tikke nå jævlig etter noen måneder. måtte skifte kamaksel og løftere. det viktigste er å sjekke olja ofte. den blir ofte borte fortere enn man tror. merket hvertfall at sierran min slukte olje når det var minusgrader. nå bruker den ingenting. Siter BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85 Ford Escort 1.6 clx -96 BMW 518i E28 -85 Ford Escort MK5 1.4i -91 Ford Sierra 2.0li (RS) -85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by zibbit min også begynte å tikke nå jævlig etter noen måneder. måtte skifte kamaksel og løftere. det viktigste er å sjekke olja ofte. den blir ofte borte fortere enn man tror. merket hvertfall at sierran min slukte olje når det var minusgrader. nå bruker den ingenting. Hvertfall viktig å holde seg unna de dyre syntetiske.. da ender en opp med forbruk og slitt kam.. spesielt havoline gir havari.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.