Kjetilr Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Trenger en å lufte eller noe spes en må gjøre ved skifting av dieselfilter på en 110 hk diesel?? gode råd mottas.. mvh kjetil r:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 nope trenger ikke å lufte. bare fyll de nye filtere heilt fult. da er de bare montere sammen å starte. Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 takk takk.. skal prøves..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Hiver meg på denne tråden jeg. Skal bytte dieselfilter i min '93 Golf (75hk TD) imorra tenkte jeg. Skjønner at jeg må fylle det opp med diesel, men hva er dette med "lufting"? Er det noe jeg må tenkte på, og i så fall: hva innebærer det? Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merog Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Når man lufter en dieselmotor så (da på sugedieselmotorer) så skrur man løs en og en av dieselrørene til hver enkelte sylinder, og kjører bilen på starteren til lufta i den rør stubben er ute og så gjør men det samme på neste, osv. men på nyere turbo diesel motorer så er det ikke nødvendig å lufte, for der er det "selvlufting" Siter 2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bopedal Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Skal bytte dieselfilter på min a6 96 2,5tdis, ser det står at alle turbodiesler er selvluftende. Er det altså bare å gi gass med byttingen eller er det noe å tenke på i den forbind? Bør jeg fylle filteret med diesel uansett? Hvor sitter forresten dette filteret? Lett å komme til? Setter stor pris på alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Det er noe slikt som at du skal sette bilen i fri etter bytting (dette på golf iv) og ruse motoren på 3000 omdreininger en stund for så å se etter luftbobler i den gjennomsiktige slangen.. Jeg fikk de på møller til å gjøre det.. Er MYE søl om du ikke har slangeklemmer. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg