VegardSt Skrevet April 24, 2014 Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 Heisann folkens, Har hatt noen smålige problemer med automatkassa til Audien i et par dagar nå.. og lurer på om noen av dere har vært borti det samme? Bilen starter fint og går fint når motoren er kald, MEN.. vis jeg kjører motoren varm, stopper bilen, venter ei stund, så starter den igjen, da begynner ting å skje.. Den vill ikkje gire før på 3-4000. Tar giren i tiptronicen, da begynner bilen å "hoppe/hakke" når eg trykker på gassen, og begynner å lokte død og fordervelse (kan minnes om clutch). Så kan det gå et par minutt, så funger den "normalt" i ei stund, før det samme skjer igjen.. Ikkje nokk med det.. men i går da jeg var på vei hjem fra sentrum (motoren var rundt 70grader).. gasset på, motoren holdt på å dø ut, slapp gassen, motoren gikk til 2000, trykket inn gassen igjen, motoren holdt på å dø ut igjen.. Any ideas ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojens Skrevet April 24, 2014 Rapporter Share Skrevet April 24, 2014 les ut feil koder, tipper det nesten er eneste mulighet for og finne ut av dette, da triptronic gir kasser er noe jævlig møl når det slår seg vrangt, høres ut som kassa er treig lenge sia det blei skifta olje med filter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet Mai 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2014 På disse ZF kassene bør det byttes olje og filter hver 60.000km og på hver 120.000km byttes det i tillegg til olje og filter også pakninger og sil. Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audigeir Skrevet Mai 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2014 Høres ut som LMM din ikke fungerer, da går bilen i nødmodus. Ta diagnose så får du fort svar :) Siter Geir C98 Audi A8 2.5Q93 Cab 2.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet August 3, 2014 Rapporter Share Skrevet August 3, 2014 Og problemet var?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Oktober 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2014 Forrige eier av min 99 2,8 Q hadde samme symtomer, det var deffekt LMM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg