kenthagen Skrevet April 7, 2014 Rapporter Share Skrevet April 7, 2014 Heisann dere. Kjøpte meg for noen uker siden en 2002 mod Audi A4 1.9Tdi S-line. Hadde ingen problemer med bilen, gikk godt å ikke noe tull. Bilen hadde en del merker og bulker, så bestemte meg for å ha folie (matt svart) på hele bilen. Sammen med XPM på Lundamo så ordnet vi det, og ble kjempefornøyd:) Så til problemet.. Når jeg kjørte ut fra verkstedet, så gikk bilen helt fint, kjørte ca 500 meter, ut på E6, så ca 200 meter, opp en liten svak bakke, da ble det stopp. Bilen døde bare ut. Mistet bare kraften og turtallet falt, jeg trykte inn clutchen for å gi litt gass å få liv i den igjen, men motoren stoppet. En kompis påstår at det er registerreimen som har røket, men da skulle vel jeg hørt noen ulyder? Ble bare helt død uten nå lyd, risting o.l Prøvde å file en liten stund, men gikk fort tom for strøm. Fikk tauet bilen tilbake til verkstedet, og koblet på lader. Etter en stund prøvde jeg å starte, motoren går rundt, men vil ikke tenne... Når vi hadde den inne til folering, så gikk bilen tom for strøm (pga lys på osv), men vi ladet den opp igjen. Noen som vet hva som kan være galt? Hadde Vag com før, men kan ikke finne den, noen som har en man kan låne en dag eller 2? Har ikke tiden til å vente på å få i posten hvis jeg bestiller selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 7, 2014 Rapporter Share Skrevet April 7, 2014 Register reima lager en del lyder da den hopper av. Og det vil lyse en del lamper i dashbordet Er flere ting som kan være feil, men beste er om du tar en diagnose test. Du kan finne en person med diagnose utstyr her: http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/ Ser at det er en i Trondheim som kanskje kan hjelpe deg Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet April 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2014 (endret) Har fått tak i diagnose nå, så skal sjekke imorgen. Endret April 7, 2014 av Jesper1201 Frisert innlegg, slik info skal ikke bilforumet bidra til å distribuere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet April 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2014 Jeg fikk blant annet Fault Code 19463, hvordan fikser jeg den? evnt dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 8, 2014 Rapporter Share Skrevet April 8, 2014 Vet du egentlig hva koden er? Om ikke du har tatt deg tid til å søke den opp, så har jeg gjort det for deg Nederst står det hva du kan gjøre for å fikse feilen. Ny sensor får du kjøpt hos Møller 19463/P3007/012295 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal Possible SymptomsMalfunction Indicator Light (MIL) ONPossible CausesFuse(s) faulty Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty Camshaft Position Sensor (G40) faulty Possible SolutionsCheck Fuse(s) Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40) Check/Replace Camshaft Position Sensor (G40) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet April 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2014 Joda, søkte opp. Viste seg å være regreima som var gått av (dumt å ikke sjekke det først kanskje) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 8, 2014 Rapporter Share Skrevet April 8, 2014 Den er kjip. Ny motor da? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 8, 2014 Rapporter Share Skrevet April 8, 2014 Er det noe historikk på skifte av reima? Viktig å sjekke dette før du kjøper bilen, selv om det er lett å si det nå. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet April 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2014 HÅPER at motoren overlevde, var ingen lyder eller noe når den stoppet, virket mer som den bare gikk tom for diesel. Så får sette på ei ny reim, prøve å starte å se hva som skjer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg