Gå til innhold

MB C180t w202 98modell stasjonsvogns dør plutselig..


ellrond2

Anbefalte innlegg

Hallo, i det siste så har bilen min plutselig begynt å stoppe når den når 80-90grader og jeg får ikke startet den før den viser runt 40grader  (starteren går men motoren starter ikke)... og når bilen er kald igjenn går den som normalt til den bare helt ut av det blå kutter fordi den er varm igjenn.. og det varierer på hvor langt jeg kommer før den kutter..  

 

og jeg snakket med en som trodde det unne være coilen, men så åpnet jeg motorlokket og det satt 2 coiler der så da burde den vel gått på bare 2 sylyndere om det hadde vert 1 av coilene som kuttet, de kutter vel ikke samtidig??

 

På forhånd tusen takk for alle svar:)

 

Legger til all info fra bilen min under:

 

 

                                                  Generell bilmodellinformasjon

Bilmodelltype
MERCEDES-BENZ C-KLASSE Stasjonsvogn 122 Hk
år fra
1996/06 - 2000/09
Effekt hk
122
Volum cm3
1799
Sylindrer
4
Drivmiddel
Bensin
Karosseritype
Stasjonsvogn
Motorkode
M111.921
Drivtype
bakshjulsdrift
TecDoc ID
5405
 
 
Informasjon om det valgte kjøretøyet
Reg.nr
*******
Kjøretøy
MERCEDES-BENZ C 180 T 202
Kjøretøyslag
Personbil
Chassisnummer
WDB2020781F786712
Motorkode®
M111.921
Fabrikantkode
MB
Gruppekode
No3900
Reg.dato
1999/11/04
Import
Ja
Karosseri
Stasjonsvogn
Farge
SVART
Drivstoff
Bensin
Motoreffekt
122 Hk 90 kW KW
Dekk
195/65 R 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er mulig du har en feil med overspenningsreleet(OVP). Googlesøk overspenningsrele evt bensinpumperele og se om du kjenner igjen symptomene. På min C280 w202 94 mod, sitter OVP releet på høyre side ved ECU(hjernen) under ett sort lokk på høyre side i motorrom. Det er "stort og blankt" og har en sikring på toppen. Napp ut releet, sjekk tilstand, og rens holder og stifter med WD40. Bensinpumpereleet sitter i min bil i bagasjerummet under gulvmatta ved batteri. Dette releet har også en sikring på toppen.

 

Håper dette kan være til litt hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår