Gå til innhold

Slark i giring

Ranger emnet


gotthard

Anbefalte innlegg

handla golf 1.8 til jentungen, bilen er i god stand den, 96 mod, en eier som nå er 68 år og ville ha noe nytt, fulgt servicer osv.

men, vanskelig og få i første gir, når du så girer opp går det tåli greit og treffe, men skal du fra femte til fjerde må du i fri, bort til første/andre girs området en tur også til fjerde.

så leiter du litt etter tredje giret, mens andre går greit, for og få den i første må du, stoppe bilen helt og presse hardt mens du svirrer litt rundt.

 

vanlig feil på disse? og hvordan fikse det?

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

om andre sliter med det samme, så fant jeg et lite triks som gjorde det enklere og gire i min bil hvertfall.

ta av dekselet rundt girspaken, sett bilen i første gir, du har da en hvit "kloss" med en unbraco skrue på, denne ligger nesten inntil en metalplate, på min bil var det ikke noe mellomrom mellom plata og siden på den hvite klossen, det skall, når kassa står i første gir og du presser forsiktig spaken til venstre, hvere ca 1.5mm mellomrom.

løsnet unbraco skruen og dreide på "klossen"til jeg fikk mest mulig mellomrom, noe som på min bil blei 0,30mm, noe som tyder på at det er mere jobb i vente ang foringer osv, men nå går hvertfall bilen lett i førstegir, og fra femte til fjerde uten å leke rørepinne, så fårn se hvor lenge det går før jeg må bytte foringer :-)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Sorry for sein oppdatering, menn om andre sitter å sliter i spaken og banner så løste jeg problemet med og bytte en bolt!

Det sitter en bollt som samler stagene ca rett under torpedoveggen og mellom torpedoveggen og girkassa, det er bolten som sørger for sidebevegelsen i giringa, på min var den rustet, bytta den og kassa blei så bra som den kan bli på en golf, sliter fremdeles med 1.gir men det gjør vist de fleste med golf 3 har jeg hørt.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår