Kensa Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Har da tenkt masse på å få byttet ut min A4 med en A6, fra 2006 eller nyere.Ser det er en god del A6 med automatkasser/MLT. Noen som erfaring med disse kassene? Gode og eventuelt dårlige erfaringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 2,0 tdi med pumpedyse ville jeg styrt unna. Der er det en god del problemer. Skal du ha den motorstørrelsen så kjøp med common rail. 2,0 tfsi er det en del oljeforbruk på. Ville ikke kjøpt det heller. Finnes bra med tilgang på deler til disse på ebay og netthandel, så om man er litt hendig er det en billig bil i drift. Når det gjelder multitronic har jeg alltid vært skeptisk. Mulig jeg tar feil, men ville nok heller hatt klassisk automatkasse(tiptronic) Selv har jeg akkurat handlet en 2010 allroad 2,7 tdi. Svært god komfort, plass og ålreit ytelse. Gikk fra en A4 2,0 tfsi 211hk til den. Savner kanskje akselerasjonen på A4'n, men komforten er milevis foran. :) http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/audi/a6-2004/ Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Hvordan er Automatkassen ved kjøring? Nykker den mellom girene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 På allroaden er den meget god. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Det er ikke til å legge skjul på at Audi slet med automatkasser tidlig på 2000 tallet, men dette bedret seg markant fra A6 C6/A4 B7.MLT kassen er trinnløs så her vil du ikke kjenne noen form for nykking. Kassen holder lenge hvis den er blitt brukt ordentlig og ikke rivstarter på tørr asfalt, veldig viktig at oljeskift på 60'000km er blitt utført i tide.Så hvis bilen er nyere enn 2005/2006 og ikke er gått jorden rundt 2-3 ganger og har fått det påkrevd vedlikeholdet er det ingen problem å kjøpe en slik. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Flushing og Oljeskift er vel et "Must" Greit å sjekke dette i service heftet om dette da er gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Noen med synspunkter angående Bensin VS Diesel utgaven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Jeg ville utelukkende valgt diesel, lavere forbruk og mye bedre bunndrag :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Eventuell "små" styling, som for eks bakrutespoiler, s6 grill osv.Sjelden man ser dette på disse bilene føler jeg, kontra diverse A4 modeller.Vanskelige å finne styling til A6 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.