badcompany Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Har nettop byttet topp pakning + ventiltetninger og simmering på kammen osv.. Alt i toppen med andre ord.. Men når eg skulle ut og prøve bilen etterpå så gikk den skikkelig rævva. Har prøvd alt mulig rart, men finner ikke ut hva som kan være gale. Motoren har liksom ikke samme draget, viss du skjønner.. Står helt fast her trenger litt hjelp.. Har bra komp forresten, Syl. 1,2,3 var 98% tett, og Syl.4 var 99% tett skjekket med Fluke Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Drar vel falsk luft kanskje. Eller er det en vacum slange som ikke er på plass? Du vet sikkert åssen du sjekker om den drar falsk luft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badcompany Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Ja, er jo bare å kjøre på med startgass rundt innsuget, har gjørt det for 1 dag siden.. fant ut at den dradde inn luft på pakningen mellom forgasseren og innsuget.. har skiftet den nå... man det hjalp ikke noe serlig... gikk litt jevnere på tomgang kanskje... men det var allt Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badcompany Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Har sjekket alle vacuum slangene også... Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Er det bare når du gasser for fullt at du merker forskjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badcompany Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Bilen går mye dårligere generelt Er ikke noen ujevn gange.. Hoster og harker på tomgang kubber lett når eg clutcher Lurer på om eg kanskje har stilt inn registeret feil...? Fant ikke noe merke på reimhjulet på veiven, for forrige eiger har ettermontert servo, og det er ikke noe innstillingsmerkemerke på det.. lurer på om eg bare skal fjerne hele drittservoen og sitte på et orig. reimhjul på veiven... vet ikke helt eller blir bilen kanskje essetung på rattet da mon tro..?? Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badcompany Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 fant et hakk på reimhjulet og tenkt at det var mest sansynlig forrige eiger som hadde laget et eget merke... Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Kun når du kjører sakte at du har no bruk for servoen. Jeg vet ikke åssen motor eller gearkasse du har ,men det er ikke merke på svinghjulet ditt? Skal i tilfelle sitte en grønn plast plugg i kassa som du må ta ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badcompany Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 har tatt ut den og stilt etter det merket og men da får ikke eg merket til drevet til fordeleren til å stemme... kanskje det kan være tenningen som er problemet? får vel stille den på frihånd da uten tenningspistol da... Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badcompany Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Har forresten 1.8 motor med pierburg 2e2 forgasser Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Du kan jo dobbeltsjekke med å ta ut pluggen i cyl nr 1 å sjekke at stempelet der er oppe og snur akkurat når merkene er rett ovenfor hverandre på svinghjulet. Det er det merket som blir brukt på biler med servo. Skyter den? Nye plugger satte du sikkert i da du bytta toppaktning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badcompany Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Hadde ute pluggen også og kjente etter med skrujern på stemplet.. Satt i nye bosch plugger ( 3- elektroders) men de går seg varm etter et par timers kjøring.. Må da ta meg en 5 - minutters pause... Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Høres nesten ut som en tenningsfeil, men den vil jo bli feil hvis registeret er feil. Tenninga kan jo ikke forandre seg hvis du ikke har løsna fordelern mens du holdt på med toppen. Tar jeg ikke feil så skal merket i reimhjulet være rett ut for kila! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badcompany Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Jeg stilte jo tenningen etter merket i gearkassen etter at eg hadde satt på reg. reimen og visst hjulet til fordeleren står feil, så er jo tenningen feil den også da.. kan ikke stille tenninga med pistol/lampe da det ikke stemmer må stille sånn ca for hånd da... Siter 85 mod. VW Golf II 1.8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Ja det hører du fort. men jeg syns det er rart at den ikke skyter eller at du har tenningsbank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg