Totsi Skrevet Februar 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 hei jeg har noen problemer med og starte audien min noen ganger starter den nokså fint andre ganger må jeg skinne den i et halvt minutt før den starter og av og til karer jeg så vidt og gi gass da nykker den bare akkuratt som om den er tom for bensin før hadde jeg bare problem og starte den når den var halvvarm men så byttet jeg bensin pumpe ti denne http://store.034motorsport.com/fuel-pump-bosch-044-motorsport-20801.html jeg har prøvd og bytte termoplugg bensin filter og tennplygger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 Prøvd å tatt en diagnose? ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 Du skriver ikke om dette er når den er varm eller kald. Som regel er det tilbakeslagsventilen i pumpa som lekker og gir tregstartet motor. Ellers er det tempgiver til ECU bak på toppen, men denne har du byttet??? Om det kun er på varm motor kan det skyldes dårlig hallgiveren ved kamdrevet, disse kan etter hvert svikte når de er varme. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Totsi Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 av og til stater den lett og andre ganger ikke både vis den er varm eller kald men har ikke prøvd diagnose Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Totsi Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 har byttet tempgiver ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 Tipper pumpa fra 034 ikke er helt i lodd. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Totsi Skrevet Februar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2014 jeg merket at den nykkingen når jeg kjører kommer med enn gang den paserer ca 60 grader tror du dette kan ha noe med hallgiveren ved kamdrevet og gjøre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Det kan være dårlig hallgiver, kan også være VR-sensoren (veivsensoren G4) som sitter bak på blokka mot girkassen. Turtallsensoren G28 må også fungere ellers får ikke motoren bensin. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Totsi Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Prøve på halv hallgiveren først så ser jeg hva som skjer takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 For å starte motoren må både hallgiveren og veivsensoren fungere, men når motor allerede går vil den ikke stoppe selv om veivsensoren feiler. Turtallsensoren må alltid fungere ellers vil ikke bensinpumpereléet legge inn. Derfor bør du sjekke og rengjøre turtallsensoren, se at det ikke er spon el. på den. Det samme gjelder veivsensøren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg