HakonSK Skrevet Februar 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2014 Hei, jeg har ett (flere) problem med bilen min. Det er en audi a4 1,6 ARM facelift 1999 modell. Den fjusker ganske mye, både i fart og på tomgang. Den ruser ofte seg selv også, viss jeg trykker inn kløtsjen når den er kald som regel. Den ruser seg oppå rundt 3000rpm. Har en god del feilkoder. Kan se ut som det er en hau med sensor feiler... De er som følger: 00522 - Engine Coolant Temperatur Sensor - G62 00537 - Oxygen Sensor Control 00525 - O2 Sensor - Voltage Low - G39 00282 - Throttle Position Accuator - V60 00635 - Oxygen Sensor Heating Circuit - Ahead of Catalystic Converter 00513 - Engine Speed Sensor - G28 - Signal Malfunction / Engine Speed Sensor - G28 - Idle RPM Too High Noen som vet hva problemet kan være? eller har vært utenfor lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2014 Har du prøvd å slette feilkoder for så å ta ny diagnose? G62 er temperaturgiver til ECU, om denne er defekt vil bensindosering bli feil. G26 er sensor som leser turtall, feil på denne kan gi tomgang som du opplever. V60 er tomgangsmotor, feil på denne kan også gi rar tomgang. Feilmelding på både G28 og V60 kan skyldes dårlig kontakt. Husk også at i tillegg til feilkoden kommer det opp tekst eller en kode til som forteller hva som er galt, ikke bare feilkoden. F.eks. Implausible Signal. De resterende feilkoder er på lambdasonden. Sjekk også kabling og plugg til denne, den foran katalysator. Sjekk også sikring til lambda. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2014 Den feilsøkesaken jeg har viser bare feilkoden :) Jeg har slettet feilkodene og skal vente noen dager og sjekke igjen. Hvor kan jeg sjekke om det er dårlig kontakt? og va koster disse sensorene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Bump. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Hva sensorene koster finner du ut om du drar til Møller, bilxtra eller mekonomen og spør :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Men det jeg lurer mest på er om jeg kan finne/fikse feilen/feilene selv? eller må jeg ty til verksted?' Noen forslag til va jeg kan sjekke/gjøre? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Men det jeg lurer mest på er om jeg kan finne/fikse feilen/feilene selv? eller må jeg ty til verksted?' Noen forslag til va jeg kan sjekke/gjøre? Dette blir som å svare på - hvor langt er et tau? Før vi vet hva som er galt så må du først komme med tilbakemelding på hva resultatet ble etter ny diagnose. Først da er det mulig å synse over hva som er galt og muligens må skiftes, og om du kan gjøre dette selv. Om du kan gjøre det selv kommer mest an på dine ferdigheter, om du er vant til å skru, og ikke minst om du vet hva de forskjellige delene på en motor er. Om du ikke vet hva og hvor lambda, tomgangsmotor og turtallsensor er, da blir det selvsagt noe verre ;) Har du sjekket kabling og plugger på/til de nevnte komponenter? Det er hvertfall et bra sted å begynne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Ja jeg er enig i den :) Får google litt rundt å finne ut hvor de forskjellige sensorene står, og sjekke alle kabler osv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Har du tatt en ny diagnose etter du slettet feilkodene? (I innlegg #3) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 G62 er nummer 3 på bildet. Gasspjeld med tomgangsmotor nummer 5 Plugg til lambda nummer 6 Plugg til turtallsensor nummer 7 Turtallsensor G28 nummer 11 Lambdasonde nummer 17 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Nå har jeg følgende feilkoder etter å ha feilsøkt nå nettopp: 00522 00525 00537 00525 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 00522, G62 sensoren klarer du å bytte lett. Sitter litt dumt til, men går helt fint å bytte. Husk å fjern gamle pakninga på sensoren som bruker å sitte igjen nedi huset til sensoren. Sjekk også fargen på sensoren før du kjøper ny. Om jeg husker riktig så finnes det to farger på denne. Greit å sjekke før man kjøper ny. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 De resterende feilkodene er på lambda. Som jeg nevnte i innlegg 2 for snart to uker siden, har du sjekket sikringen og pluggen til lambda? Om du ikke har sjekket dette så hjelper det lite å bumpe tråden din når du ikke tar imot de tipsene du får Vi kan bare komme med tips, utføre må du selv gjøre! I verste fall er lambda defekt og må byttes, noe du meget lett klarer gjøre selv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonSK Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Lambda ble byttet for 1 år siden. Skal sjekke sikringen nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Om lambda er kjøpt på Biltema så vit at de pleier ryke igjen etter ca ett år. Kjøp derfor original Bosch, koster mer men varer i åresvis - så sant varmeelementet på den får spenning - og der kommer sikringen inn i bildet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.