TwinPipes Skrevet Januar 21, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Hei. Har en 2005 1.9 tdi som begynte å fuske for noen uker siden. Den gikk hakkete på tomgang og fuska under pådrag. Har lest koder og fikk da opp feil på EGR ventilen. Den ble renset og alle slanger til den er sett over. Det hjalp ikke noe særlig men koden gikk bort innimellom. Har sjekka turboen og den var utrolig treig, så den er bytta. Det var da den ble rar. Nå vil den ikke gi ladetrykk i det hele tatt. tomgangen har blitt helt jevn, men turboen bare hyler uten at motoren vil gi noe som helst. Har fått n75 feil, men hadde en ny liggende, så det er utelukka. Kan det være at den nye turboen er ødelagt fra starten av? Er en overhalt originalturbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonham05 Skrevet Januar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2014 Ja det kan vere det at turboen ikkje er i bra stand. Men eg ville ha bytta EGR-Ventilen for det bygger seg fort opp drit i ventilen igjen :( Har du sletta alle feilkodane ??? Var det på verkstad du gjorde det ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TwinPipes Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2014 Har gjort alt selv. Har tilgang på diagnoseverktøy så har sletta alle feilkodene. Egr er nå blokkert uten at det hjalp noe særlig. Det rare er at den gikk mye bedre før turbobytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2014 Jeg hadde ujevnt drag på bilen. Og ved harde pådrag i f.eks 3 gir (3500RPM ->) kunne bilen gå i nødmodus. Jeg byttet diesel filteret og alt ble borte ;) Når byttet du filteret ditt sist? Utenom ujevne drag virket bilen helt ok, og heller ingen feilkoder Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TwinPipes Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2014 Dieselfilteret har så vidt jeg vet ikke gått så langt, men kan se på saken. Denne bilen går ikke bra på noe turtall. Den drar som normalt opp til ca 1300 og så bare fortsetter den sånn videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 24, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2014 Har du sjekket LMM? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TwinPipes Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2014 Har bytta dieselfilteret. Hjalp ikke noe som helst. Skal prøve en annen LMM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg