Gå til innhold

Hvilket senkesett?

Ranger emnet


aaensv

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en golf mk3 stasjonsvogn for ei stund siden. så har jeg kommet fra til at den er alt for myk i dempingen så den "ruller" mye i svingene, å dette er hvertfall for meg veldig fyfy. da dette tyder på dårligere kjøreegenskaper siden den ikke ligger like godt på veien... dermed bestemte jeg meg for å anskaffe meg justerbart senkesett (mange haters her hjemme pga superdårlige veier, menmen) og jeg liker måten golf ser ut når den er "slammed" så satt jeg å så på de justerbare settene de har på Partsandretards.no . vil ikke betale så alt for mye for de da jeg går på skole å eneste inntekten jeg har er fra rema 1000 butikk.. 
Dermed lurer jeg på om det er noen som har senket stasjonsvogna med justerbart før her inne på forumet som kanskje kunne kommet med innspill til hva jeg burde kjøpe, å hvilke forbedringer, evnt. svakheter dette gir smile.gif

Takker på forhånd for svar smile.gif)
  Aaen
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd TA settet på mine to tidigere audier. De har virket helt kurant. Billig, ikke noe problem den tiden jeg hadde bilen. Også passe stivt, men ikke for stivt.

 

Forbedringer: Stivere, lavere tyngdepunkt. Ligger bedre på veien. Tar svinger bedre (er mer med, ikke "henger" etter) 

Svakheten: Lettere å ødelegge bunnpanna di ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja har lest mye om at det er mange som er fornøyde med fk, men er det skikkelig kvalitet? Rustfritt, god olje osv?

Det med bunnpanna vet jeg, har ett lite triks der man bruker hockeypucker til å lage forhøyede motorfester så man hever motoren med 1.5" som gjør at man kan spare bunnpannen lettere. Har ikke vært å sett om det er travers på golfen, vent at det er det på golf 4.

Jobbet i gruven her oppe, så snakket jeg med em svenske om hvilke senkesett man burde bruke så sa han at de billigere kan få dårligere demping og egenskaper da det blir skikkelig kaldt ute (?)

Aaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kaldt har det ikke vært her i Østfold. Jeg har ikke merket noe forskjell på varme dager, og vinteren på de settene jeg har hatt. 

 

Men om du tar en tlf til Håkon (Parts and Retards) og snakker med han så har han nok svar på alt du lurer på. Han er en VW fyr, og har nok flere anbefalinger til deg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår