Gå til innhold

Morsomme, uventede problemer...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Min 2001, grand voyager 2,5 td er tungstartet når det er kaldt ute. Jeg bruker som regel motorvarmeren, så det er ikke noe stort problem. Får som regel start etter en stund selv om jeg ikke har brukt motorvarmeren. Det kommer MYE svartrøyk, og lukter bilferge når den først starter.

For et par dager siden begynte moroa: Lite diesel på tanken, og plutselig bare stoppet den. Og nektet å starte igjen. Fylte opp tanken med V-Power diesel, og tilsatte kondensfjerner og metyl-k dieseltilsetning. Da starter og går den som ei klokke, men tankmåleren løper helt løpsk. Går opp til full tank og ned til tom "hele tiden".

 

Hva skyldes dette? Rusk i tanken? Dårlige filtre? Tilsetningsstoffene?

 

Noen som har et tips til hvordan å få bakruteviskeren til å fungere? Sikringene er intakte, og bryterne virker...

--

Raymond

Chrysler Grand Voyager 2.5 TD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser nå ut til å bedre seg. Tankmåleren holder seg på topp, og diesel-lampa blinker bare en sjelden gang. Sikkert luft i systemet. Og, det virker som om bilen hadde godt av rensemidlene. Starter lettere på kald motor, og ingen svartrøyk!

 

Da er det bare å få bakruteviskeren til å virke.

 

Noen som har noen tips til "Hvordan få bedre nærlys på Chysler Voyager"?

--

Raymond

Chrysler Grand Voyager 2.5 TD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg tenkte mer på å prøve å justere kasterne til å lyse litt mer oppover. Ikke rare justeringa som skal til, tenker jeg. Men, ble det merkbare forskjeller av å bytte ledninger?

 

Friskmeldt og friskmeldt... Fikk bytta glødeplugger i høst, men den fortsatt treigstarta i kulden. Tankmåleren har begynt å oppføre seg "normalt", men nå viser den 1/4 tank når tanken er nesten tom, og lampa lyser ikke. Har ført til et par ubehagelige overraskelser. Og, sentrallåsen har begynt å låse seg hvis bilen står og går på tomgang. Løsning=ha reservenøkkelen i lomma til enhver tid...

Og, jeg har fortsatt ikke fått fiksa bakruteviskeren.

 

Men, bilen er god den!!!

--

Raymond

Chrysler Grand Voyager 2.5 TD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler kabelsettet. Før var det ca 11 volt på pæra. Med kabelsett ikke målbart spenningstap, dvs 12,5 volt når bilen IKKE var igang.

Sentrallåsen din har nok problemer mekanisk med "låsekrans" som sitter i enden på selve låsesylinder. Denne er fjærbelastet og trenger rens og smøring spesielt når det blir kaldt. Veldig følsom sak dette som aktiviserer sentrallåsen.

Bakrutevisker tyder på noe ala det samme. Kan åpne motoren og sjekke elektrisk mekanisme. Kan jo også selvfølgelig være kabelbrudd i overgang karrosseri / bakdør?

Diesel har jeg desverre liten / ingen peiling på.....

Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår