Gå til innhold

Kjøp av helt ny bil gav ikke den store lykkefølelsen - hvordan oppnå best mulig innbyttepris?

Ranger emnet


mbtufs

Anbefalte innlegg

Bestilte ny bil i sommer og fikk den levert forrige uke. Har nå kjørt ca 50 mil, og bilen er akkurat så bra som forventet. Skreddersydd spec, gode og praktiske egenskaper og ingen overraskelser. Dette til tross, jeg er usikker på om dette var riktig valg, og mulig blir jeg mer lykkelig med en annen type bil.

 

Noen gode råd mhp å oppnå best mulig innbyttepris dersom jeg endelig bestemmer meg for å bytte?

 

Holde lavest mulig km er åpenbart. Likeså tenker jeg at min merkeforhandler kan ha interesse av å tilby meg en bruktbil og ta denne i innbytte. Alternativt kan jeg jo annonsere på finn, men dette vil nok realisere et tap. Noen tips om hvor mye en helt ny bil kan tape seg på en uke, og 500 km?. Nypris var ca 460.000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har allerede kontaktet forhandler og indikert at bilbytte hos dem kan bli aktuelt. Jeg vet at de vil komme med en vurdering av hva de kan tilby over helgen. Dessverre har de ikke selv biler inne som jeg kan tenke meg bytte til, men det finnes en del å velge innenfor konsernet. Så de har lovt å sjekke litt også om det kan gi muligheter. Å bestille ny bil er trolig ikke aktuelt, da det blir for høy kostnad for meg. Finnes det noen magisk grense for når en bil kan betegnes som helt ny?. Den er nå kjørt 500 km og jeg lurer på hvor viktig det er at jeg for eks holder meg under 1000 km (jeg skal egentlig bruke den nå i helga, men lurer på å heller låne meg bil for å unngå ekstra km). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår