Kensa Skrevet November 22, 2013 Rapporter Share Skrevet November 22, 2013 Hei!Har da tenkt å kjøpe meg en Audi a6 stv. Men har da usikker på hva jeg skal velge blant de motorene de har.2.0 TFSI 17h0 hk, eller 2.0 TDI 140hk? Noen som har erfaring med disse? eventuelt andre motorer.Har da tenkt på denne ( http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44372094 ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 23, 2013 Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 2.0 TDI har problemer med dysene, skiftes ofte på reklamasjon. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet November 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Så du ville gått for en 2.0 TFSI? eller noe annet?Noe annet som er negativt/positivt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkor Skrevet November 23, 2013 Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Jeg ville helt klart gått for TFSI. Den kan du også chippe til 232hk uten problemer. :) Bilen du linket til synes jeg var litt dyr. 140-150 maks. Selv om den var veldig fin i lakken koster det ikke mer enn 3-5k å få gjort dette selv når du kjøper bil, mange folk rundt om i landet som tar på seg sånne jobber, og da blir den som ny. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet November 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Aha, Synes selv egentlig at prisen var litt i overkant dyr :)Hva med Quattro, synes dere det er noe man MÅ ha?Har selv en Audi A4 B6 selv, man har lyst til å prøve en A6 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkor Skrevet November 23, 2013 Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Hvor mye skal du bruke? Synes f.eks denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44836088 er mye for pengene ,fin motor også. :) 2,4 V6 er det også mange av, men det er litt skummelt med den kjedestrammeren som er en svakhet der. Denne er jo også svært billig, de andre TFSI stv´ene ligger mye høyere i pris, dog mangler den xenon og klima deluxe, men prisen er hvertfall veldig bra. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44213645 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet November 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Hvordan er 2.7 kontra en 2.0 Tdi / TFSI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet November 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Noen som har erfaring med Quattro på disse A6'ene?Er det da et must å ha quattro først når man legger i litt penger for bil? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 23, 2013 Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Quattro er alltid kjekt, men om du strengt tatt ikke har bruk for drift på alle fire så, tja... Ligger høyere i pris med quattro, samt har høyere annenhåndsverdi om du en dag skal selge igjen. Dersom du ikke ferdes på veien som er dårlig brøytet eller har bakker som kan by på problemer, da klarer nok en fwd oppgaven. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet November 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Sant det. Noen andre som har erfaringer med A6 stasjonsvogn?Eventuelt hvordan er det med automatkassen på de? Hadde selv en 1999 passat der Automaten røyk, har nesten litt skrekk for automat nå :)Eier selv en Audi a4 nå som jeg er godt fornøyd med enda, men har da lyst på litt mer plass.Synes også A6 ser utrolig bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 23, 2013 Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Kan du velge så gå for manuell kasse, da er du trygg. Automatkassenes levetid varierer mye, noen har aldri problemer mens andre sliter, har også MYE med service og vedlikehold å gjøre, samt om motor er chippet eller ei. De fleste automatkassene med problemer kan spores tilbake til manglende eller for sjeldne olje/filterskift. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet November 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Blir vel så jeg går for en manuell kasse da ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet November 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Er det noe annet jeg bør passe på før eventuelt kjøp av en A6?Noe spesielle slitedeler osv? Som de plages med?Hørt at forstillingen skal vær dårlige på vag, fikk selv byttet dette på min tidligere Passat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 23, 2013 Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Multilink har en tendens til å slites litt fort ja, her finnes det forsterket type i handelen. Dette var mest problem på C5. Sjekk lakk for skade og sinkslipp, samt at det er skiftet olje og filter temmelig mye oftere enn LL-serviceintervallene tilsier ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet November 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2013 Den er grei ja ;) Skal se hva jeg ender opp med :)( http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45332662 )Så ut som en kurant A6, kanskje litt overpriset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg