Erik1987 Skrevet Oktober 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 hei kjøpte en brukt bil mars 2013 Bilen var da nettopp eu godkjent. sjekket opp reg numre på statens vegvesen er der står det at jeg har frist til april 2014 for kontroll. Er det kommet noen nye regler jeg ikke har fått med meg? Har ikke intervallene vært hvert andre år? Bilen er førstegangs registret i 2000. Partall skal også sjekkes på partalls år og samme med oddetall. Men bilen var inne i 2013 og ble godkjent. Noen her ute som kan lufte sine meninger eller forklaring på om bilen må inn igjen i april 2014? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Hvis du avregistrerer bilen og lar den stå i 3 år og tar PKK i januar 2013 og bilen har kontroll måned november og oddetallsår må den fremdeles inn i Nov. 2013 :) Så bilen må uansett inn til PKK i kontroll måned i rett år, uansett når PKK ble tatt sist :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Forrige eier av bilen min "droppet" EU kontrollen. Så da jeg kjøpte den igjennom et firma så tok de EU kontrollen. Da var det 1år over fristen. Så bilen min ble EU godkjent 07-12, og nå igjen skal den på EU kontroll. Etter det er det 2år til neste gang Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik1987 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 takk for svar. du sier noe der som er en god forklaring. bilen var avskiltet når jeg kjøpte den og den hadde stått en stund. jaja ikke noe å gjøre med det. ser ut som den må inn på nyåret igjen da. men da blir det 2 år til neste?!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Godkjenner du bilen innenfor fristen blir det 2år til neste gang ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2013 Sjekk SVV FØR man kjøper bil så slipper man sånne overraskelser. :spider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg