Avensis02 Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Hei Motorlampa lyser på bilen min, en Toyota Avensis 1.8 vvti 2002 mod. Jeg vet hva det kommer av, en oksygensensor som krangler litt. Har fått beskjed om at så lenge jeg ikke merker noe i form av fusking eller "nøkking", så er det ikke noen hast i å skifte denne. Men motorlampa irriterer meg, er det noe jeg kan gjøre for å få slukket denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Om du har en defekt oksygensensor så burde du bytte den. Du vil ikke merke så mye på bilen nei, men lommeboka de blir fort tom ;) Bilen bruker mer drivstoff da. Min gamle Golf 4 hadde defekt oksygensensor, eller lambdasonde da. Den 1.6 liters motoren gikk på over 1liter på mila, på langkjøring. Da jeg byttet sensoren så fikk jeg den ned på 0.5 igjen. Så om motorlampa irriterer deg, bytt sensoren. Få ned forbruket, og lampa vil også bli borte ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Hvis det er den bakre sensoren merker du nok ingen forskjell på forbruket overhodet. Men å slukke lampen er ingen løsning, den kommer tilbake Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avensis02 Skrevet Oktober 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Ok, takk for svar :) Skal bytte sonden, passer bare veldig dårlig økonomisk denne måneden da jeg har investert i nye vinterdekk og støtdempere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg