teblast Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Hvordan kan man finne ut om en ECU er ødelagt, uten å teste med en annen ECU da selvsagt? Har sliti lenge med å finne ut hva som er feil etter at bilen min stoppet, fant ut at bensinpumpa var ryki, og at det var noe feil med det electriske for at jeg ikke fikk strøm bort ditt i det hele tatt, har testet bensin releet, problemet ligger ikke der, testet det releet ved siden av som går videre til bensinreleet, der har jeg fått et problem for at når jeg på pinne 30 der + rett fra batteriet kommer inn får + og pinne 87 der jspenningta skal ut er - så skjer det selvsagt en kortslutning når jeg skrur tenninga på 2 hakket for at rellet slår over. Dette var noe som skjedde etter at jeg hadde feil allerede og drev og feilrettet. Problemet som var i utgangspunktet var at bensinreleet ikke ble aktivisert når man skrudde den på andre hakket, altså etter det jeg mener å hørt er at når pinne 85 er koblet til coil så skal releet bli aktivisert og gi spenning fra pinne 30 til pinne 87. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet April 18, 2004 Rapporter Share Skrevet April 18, 2004 etter hva jeg har skjønt så sitter det som oftest en rød diode oppå ECU'en, og blinker den, er det noe feil med ECU'en. så først finne ut hvor ECU'en er :) correct me if i am wrong :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg