kao Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 hei alle har en golf gti 16v 86mod å den "pekker" når motoren er kald hva må jeg jøre for å ordne dette ? hva er det egentli som forrorsaker ventilpekk ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Er det lenge siden du byttet olie på bilen? Tikkingen kommer av at ventilløftera dine er slitt og da tømmer de seg for olie i løpet av natta når bilen ikke er i bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Bare lurer, mener å ha lest i flere bøker(haynes) at det er normalt at det tikker 2-5 sekunder etter du starter når motoren er kald, når du har hydrauliske ventilløftere, bare tull det eller?Men tikker det helt til motoren blir varm så er de slite, det skjønner jeg da hehe. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 De tikker til motoren har pumpet olie tilbake i løfterne. Men en ny løfter vil ikke tømme seg for olie så fort som en slitt løfter. Jeg hadde tikking i min bil ved oppstart, men etter og ha byttet løfterne ble det helt borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Originally posted by banybakke De tikker til motoren har pumpet olie tilbake i løfterne. Men en ny løfter vil ikke tømme seg for olie så fort som en slitt løfter. Jeg hadde tikking i min bil ved oppstart, men etter og ha byttet løfterne ble det helt borte. hvilken bil har du ? ble det dyrt for nye løftere ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Jeg har en G60. og der er det jo bare 8 ventiler. Tror det var litt over 1000 kr hvis jeg ikke husker helt feil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Min 16 tikker også når jeg starter den. Den tikker fra den starter og til den har roa seg ned på turtallet, (tar jo bare et par sekunder). Tikkingen forsvinner liksom momentant, så jeg har liksom ikke brydd meg noe om det, olje trykket må jo komme opp, men det er jo litt irriterende, for jeg vet at på 16V`n til kompisen min tikker det aldri, selv ikke ved kaldstart i 10 minus:). Toppen å hele ruklet må vell av hvis man skal bytte løftere.. ? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Hvis løfterne er ok og du har syntetisk olie så tikker de aldrig! Du trenger bare fjerne toppdekselet og ta bort kammene. da er det bare å løfte ut ventilløfterne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg