Audi~duden Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 (endret) Hei. På min Audi A3 (1.6 FSI, 2005) har i det siste motorlampa startet å lyse. Jeg har til nå bare gått inn med vag.com og slettet feilkodene, men så komme de tilbake etter en ukes tid. (Vet det ikke er noen god idè og bare slette uten å fikse) Og det er de samme feilene som kommer opp igjen og igjen. Da jeg konfronterte dette med en mer bilkyndig mente han på at det var mulig det kunne være bensinpumpa som var blitt dårlig. Siden lambdasensor for opp at (blandingen?) er "to lean". På selve kjøringa med bilen har jeg ikke merket stort. Det eneste er kanskje at den er litt "dau" i 1 gir og revers. Altså ifra stille posisjon til bevegelse. (Vet ikke om det gir noen mening, men) og at i det siste har den kanskje ikke har startet like lett. (Noen ganger må jeg kinne litt lenger før den starter. Kanskje bare to sekunder, men absolutt merkbart. Her er feilkodene; ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03C-906-056-BAG.lbl Part No SW: 03C 906 056 AP HW: Hardware No Component: MED9.5.10 00 9276 Revision: 00000000 Serial number: AUX7Z0D7FNJ01K Coding: 0000072 Shop #: WSC 00490 218 67664 VCID: 71E93C1868D9AF90DF5 2 Faults Found: 18359 - Radiator Fan 2 (V177) P1951 - 002 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent 18702 - Oxygen (Lambda) Sensor Signal B1 S2 P2270 - 001 - too Lean Readiness: 0000 0001 ------------ Takker for all hjelp jeg kan få! Endret August 31, 2013 av Audi~duden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Du har ikke eksoslekkasje før lambda? Om ikke kan det muligens være en løsning å bytte lambdasonden, de varer ikke evig ;) Ellers er det fullt mulig å måle bensintrykket for å konstantere om det er noe galt med bensinpumpa. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi~duden Skrevet August 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Du har ikke eksoslekkasje før lambda? Om ikke kan det muligens være en løsning å bytte lambdasonden, de varer ikke evig ;)Ellers er det fullt mulig å måle bensintrykket for å konstantere om det er noe galt med bensinpumpa. Jeg vet ikke om det kan være eksoslekkasje. Men viss det hadde vært feil med lambda, hadde ikke bilen fjusket betydelig da? Dette var også feilkoder jeg leste av for en uke siden, den jeg leste av nylig glemte jeg å lagre, og det har ikke blitt til at jeg har koblet meg på igjen, men der var også en feilkode med NOx sensor, et eller annet. Tidligere så jeg også på måleverdier når bilen sveiv, og jeg fikk opp verdier som bensintrykk og div, men jeg vet ikke om de er feil, for jeg vet ikke hva verdiene skal ligge på :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi~duden Skrevet August 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Og gir de "problemene" med igangsetting i 1 og revers, og litt treg å starte til tider noen mening med lambdasonde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Nei, tregstartet motor har ingenting med lambda å gjøre. Du har gjerne høytrykkspumpe ved fuelrailen på din (med innebygd reguleringsventil N276), og om du har for lavt trykk så burde G410 (fuel pressure sender for low pressure) fange opp dette. Du får ta turen innom Møller :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.