Stratmann Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Hei! Har problemer med min 406 2,1 svdt! Motoren stopper i fart, og hvis jeg forsøker å starte den med en gang, så ruser den seg litt opp på turtall, forså og dø ut igjen? Den starter helt fint, hvis jeg venter ca. 5 min? Noen som har vært borti dette før? Det har skjedd mer og mer ofte i det siste.. Ser at dieselpumpa er bytta ut med en annen forresten, og at dieselen går utenfor filteret (gjort av en tidligere eier), det kan ikke være bra vell?? :drive2 Siter Audiobahn excursion...sier ikke mer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Du sier vel ikke noe om hva slags innsrøytning og modell bilen er, men tipper (villt) på at du har en motor med Bosch VE pumpe og indirekte innsprøytning? Utifra di forklaring, tror jeg selve dieselpumpa er problemet, at den har fått inn forurensinger som burde vært stoppet av filteret, og at den er "full av drit". Denne dieselpumpa er også smurt av dieselen. Du kan prøve en skikkelig diesel purge, altså en heftig dyserens, og se om det kan hjelpe, og selvfølgelig koble dieselen via filteret igjen. Mulig at tidligere eier har kjørt på matolje, og derfor byttet pumpe og koblet utenom filter(noen av disse bruker grovere filter, men det anbefales ikke). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratmann Skrevet August 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Takk for svar! Ja, skal sjekke litt med pumpa jeg:) Siter Audiobahn excursion...sier ikke mer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg