kimar Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Hei holder på og bytte registerreim på min 740. Og jeg har et problem, bolten på reimhjulet nede vil ikke løsne. Har dere noen tips om va jeg skal gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Er bolten rundet slik att pipen ikke passer eller bare sitter den veldig godt?. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Den sitter bare veldig fast må dra til så mye at jeg er redd for og ødlegge noe. Uten at det hjelper noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Da bør du nok bruke ein god lufttrekker de slår det løst,om du ikke har eller kjenner noen kan du evt spør om ett verksted kan løsne den opp for deg. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Om du får satt en latmannsarm på den og lagt an mot en vange f. eks. Så gjør du det, og gir den ett kjapt nykk på starteren. Sjekk at den ligger skikkelig an og skikkelig innpå, så prøver du igjen Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Bilen er uten skilt da jeg holder på og fikse den opp så kan ikke kjøre med den. Jeg kjenner dessverre ingen med slikt verktøy. Men jeg har et lokalt verksted rett i nærheten så må høre om de kan komme hjem til meg. Og jeg veldig sikker på at jeg drar bolten riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Om du får satt en latmannsarm på den og lagt an mot en vange f. eks.Så gjør du det, og gir den ett kjapt nykk på starteren. Sjekk at den ligger skikkelig an og skikkelig innpå, så prøver du igjen Høres litt skremende ut og prøve dette og så går vel motoren i motsatt retning av det bolten skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Hør med verkstedet om du får låne ein av dem i 10min dei pleier og ha mange på verksteder men da må du jo ha kompressor,ellers selger de eletriske muttertrekere som er ganske kraftige. Ellers kan det hjelpe og ta og gi bolten ett slag med ein hammer kan hende det er alt som skal til,du kan også slå på latmannsarmen men må være forsiktig så den ikke glipper. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Har prøvd å slå på bolten og slå på latmannsarmen. Har også sprayet den inn med rustløser. Skal kontakte verkstedet de pleier og vere vedig greie så det bør ikke hvere noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Men har jeg drad bolten riktig vei? det står ingen ting i boka mi så da regner jeg med at det er normal vei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Vett ikke hvilken vei det er på din men normal er mot klokken :-),vett det er motsatt på ein noen biler. Er bare og prøve litt og se om den kommer. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Ville tro at det ville stått i boka vis det var andre veien Men jeg kontakter verkstedet i morgen. Takker for hjelpa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 28, 2013 Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Normalt er det Høyregjenga på denne, altså mot klokka for å løsne, med klokka for å stramme. Hvis du da tar med deg at motor går med klokka, og holder igjen bolten, så vil bolten gå mot klokka i forhold til veiva. Sett bilen i 4. gir(direkte gir, minst slark i drivverket, nok motstand, dra på brekket for fullt og prøv, får du det ikke til, så prøv min metode, den er ganske så trygg og funksjonabel, om man er forsiktig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet August 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Beklager at jeg er treg til og svare har vert opptatt med og skru. Fik løsnet bolten kjøpte en billig elektrisk muter trekker på europris. Denne mutter trekkeren er ganske kraftig men til og med den sleit med og få løsnet bolten. Takker for hjelpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 31, 2013 Rapporter Share Skrevet August 31, 2013 Hva kostet den trekkeren på europris er greit og ha sånn når vinterhjulene skal på :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg