conceptxd Skrevet August 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Finner nok ut av det da :) Klarte foresten bilteorien idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2013 Glødelampa lyser ikke lenger og bilen vil ikke starte.. fant ut av at den lekker fra den ene dysa, den som er nærmest torpedoveggen. syl nr 5? Lekker også kjølevann fra øverste slange mellom motor og radiator men det er easypeasy:) noen som kan hjelpe til med gløde starte problemet? er det enda en sikringsbok enn den som er i motorrommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet August 14, 2013 Rapporter Share Skrevet August 14, 2013 http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/285061-problem-med-gloding-pa-w124-250d.html Siter MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 Noen som kan forklare hvordan jeg får ut speedometer og midtkonsoll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet August 18, 2013 Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 Hvorfor skal du ha ut midtkonsoll? Speedometer: En krok inn på hver side og dra ut, for å gjøre det ennå lettere, ta av rattet. Midtkonsoll: Ta av trepanel rundt girspak, og over radio (bryterene for justering av vifte og hvor lufta skal komme, dra de rett ut og fjern 2 store muttere under. Ikke helt sikker, men kanskje den har skruer på undersiden av trepanelet rett ved radioen. Min 220 hadde ikke det, men 1987 200 har det. ) Skru løs varmejustering (2 skruer på hver side) dra den ut, koble fra kontakt. Rad med knapper på toppen, sku løs en skrue på hver side, ta av deksel foran knappene og dytt den innover (dytt på ene siden først.) Løsne skrue helt bakerst på midkonsollen (under der teppet skal være. ) Løsne 2 muttere under lufteventiler i midten. Og tror det er noen skruer rundt girvelger også. Ikke helt sikkert at alt er riktig da det er snart 2 år siden jeg skrudde ut en midkonsoll ;) hehe Siter MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Takk for supert svar :) Er det flere sikringsbokser enn kun den i motorrommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Gløding, sjekk sikring på gløderelè og om det er strøm i den tjukke røde plussen inn til relè. Pumpe på 603 med uten turbo er kun ALDA/ADA som er forskjellig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet August 20, 2013 Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Takk for supert svar :)Er det flere sikringsbokser enn kun den i motorrommet? Ikke som jeg vet om. Hva er det som ikke fungerer som det skal nå da? Siter MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2013 Hva er forskjellen på ALDA/ADA? :) Bakgrunnslys i speedo og alle knapper, men kan være den sikringen bak på speedometer tidligere vist i tråden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Får ikke speedoet helt ut slik at jeg får tatt av vaieren til speedometeret, kommer ikke til unnenifra heller... Igår var jeg på billopphogginga med en kamerat så kom det en mann med en skamfin 250 diesel.. vi skulle til å kjøpe den men fikk ikke lov siden hoggen tapte penger på at vi kjøpte den rett forann de... den hadde varmeseter, el vinduer alt var tipptopp !!!! ARGH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercedesW124 Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Glemte å si at du må løsne ledningen til speedometeret ved rattstammen over bremepedalen. Siter MVH Christian RIbe Mercedes-Benz 1222 NG `85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Ok supert :) skal se når jeg kommer hjem idag Passer glødereleet fra 20v til 10v ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Fått tak i glødereleet fra en 20v i dag, gleder meg til å se om den starter nå :) Hvilken olje burde jeg kjøre med foresten? Kjører med 10W40 nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2013 Nå starter den, releet passa :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conceptxd Skrevet August 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 [ATTACH]40261[/ATTACH] skal den korte slangen der være proppa igjen? eller skal den gå noe vei? har funnet ut av at der er der den lekker diesel syl nr 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg