ZynThraX Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Jeg ser at alle skriver her at man bør absolutt gå for powerflex foringer, så det er ingen tvil om hva jeg da bør gå for. Men det jeg lurer på, hvilke bør man skifte først? (jeg har ingen merkbar slitte foringer for øyeblikket) men tenkte å skifte litt etter litt uansett. Kan vel ligge til at jeg ikke er veldig mekanisk av meg, kan fint skifte bremser og tilsvarende på bil selv, men mye mer enn dette kan jeg ikke :P Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Ja, powerflex er å anbefale :) Jeg har begynt smått selv. Begynte med nr 4 på bilde under. Enkel og grei jobb Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZynThraX Skrevet August 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Ok, hvordan var det å skifte nr 4 da? Ser for meg at dette skal gå rimelig greit selv for meg. Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 (endret) Eg kjøpte te motoren hos QWT.no kom i dag blei sendt i går,qwt e billigeste i norge og pakken blei sendt med tollpost.Det er noe billigere på ebay og der er andre merker som polybush + noen andre merker,polybush selger komplette sett til heile bilen. Endret August 6, 2013 av rainman Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Jeg hadde 2 originale jekker, så jeg bare hevet bilen litt, sånn at jeg kom under. Fjernet plata under motoren. Satte jekk nr 3 inntil stab staget. Skrudde av festene som holder foringene på begge sider, så heiset jeg pent ned stabstaget. Byttet foringer (husk å smør powerflex foringene, ellers begynner de å knirke), jekket opp stabstaget. Skrudde inntil festene. Satte bilen på alle 4 hjula, så strammet jeg alt Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Eg kjøpte te motoren hos QWT.no kom i dag blei sendt i går,qwt e billigeste i norge og pakken blei sendt med tollpost.Det er noe billigere på ebay og der er andre merker som polybush + noen andre som også,polybush selger komplette sett til heile bilen. Aldri bruk powerflex foringer på motorfester ;) Stive foringer overfører viberasjoner lettere enn de originale som er litt mykere ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Var ganske myke de gule,leste litt på engelske forum og virker ut som det fungerer greit på bensin men ikke på diesel iallefall på golf4 Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZynThraX Skrevet August 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2013 Får ta meg en tur innom QWT og sjekke hva de har. Vet ikke om det bare er meg men jeg synes bil min er veldig vinglete. Virker som den er myk i alle kanter :P (kan ligge til at jeg har originalt understell, men allikevel) Kan det ha noe å si at jeg kjører på 225/50-17? Dette er vel ikke regnet som lavprofil? ser hvertfall ikke sånn ut. haha. Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZynThraX Skrevet August 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2013 Hva er forskjellen på de vanlige powerflex foringene og black series? ;) Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 7, 2013 Rapporter Share Skrevet August 7, 2013 Black series er stivere og ment for banekjøring Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZynThraX Skrevet August 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2013 Jeg ser for meg at nummer 4 blir grei nok å skifte, men hvordan er det med 2-3-5 f.eks. Må man ha presse for å få disse ut av bærearmen? Siter Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk) Tidligere hatt : Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk) VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk) Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.