toraabe Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 [ATTACH]39841[/ATTACH] Jeg laget denne her. Har alltid full signal både på FM od DAB. Så slipper man å strekke kabel til glassantenne. Så til dere som vurderer DAB . Lag en slik en i stedet :) Husk bare at strøm til DAB antenna må være avslått.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Har du sjekket signal styrken med original DAB antenne som følger med spilleren mot den du har laget? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toraabe Skrevet August 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2013 (endret) Har ikke brydd meg om å prøve. I østfold så har jeg alltid sterkt signal på Oslo / Østfold Mux'en Vestfold går også bra og er stort sett sterk ( Fredrikstad-moss-sarp). Får også inn Sørlandet og Rogaland . (i Fredrikstad ) Oslo -muxen ( Radio Nova ) går greit inn ned til Tusenfryd. Nedenfor så er det sporadisk... Antenna er en Hirschmann motorantenne til Mercedes..http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/2/7177/33185297/auta-5901192916660178257.jpg Det er ingen forsterker på den. Endret August 6, 2013 av toraabe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toraabe Skrevet August 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2013 Har du sjekket signal styrken med original DAB antenne som følger med spilleren mot den du har laget? Jeg har nå flytta radioen over til en Mercedes w 168 ( a klasse 03 mod ) Den har en aktiv antenne beregnet for AM og FM Jeg flytta over alt sammen. Signalene er ikke like gode som på den passive antenna, men signalene er gode nok til der vi bor. Jeg regner med at det er pga filtre og forsterkeren som sitter på den aktive antenna ( ligger bak rett over bakdøra ) Glassantenna hadde nok fungert bedre her, men jeg gidder ikke å stresse med å strekke kabler og en masse styr osv. Til info så har A klasse ( w168 ) iso kobling som standard så er er det bare å måke inn radioen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg