golf2/golf3 Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Heisann jeg har bygget en golf 1,4 om til vr6. Nå etter alt strevet har jeg merket en merkelig lyd akkuratt som "lyden av trøstelager i clutsjen" men det er ikke det da. Da du står i motorrommet hører du lyden fra høyre side av motorblokk. Bilen har forøverig stått i fem år med samme olje . Noen som vet hva detter er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Når ble det skiftet register på motoren? Denne har en svakhet i registreret som ligger på høyre side bak 2 deksel som igjen er bak svinghjul og tennings delene(fordeler/coilpack etter motor). hvis motoren har stått lenge så har å ventil løftere en tendens til å "henge", har motoren fått lov til å jobbe seg opp til drifts temp osv? Og en mini service er ikke å forakte siden den har hatt oljen så lenge. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Ta en video av ulyden... Så kan jeg høre om det er registeret eller ikke. Er det en "tikkende" lyd (som ventiltikk) eller er det en "raslelyd" som kan komme av en løs kjetting? (slik som dette ) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2/golf3 Skrevet August 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 ja motoren har gått varm flere ganger. Jeg har fylt på 907 engine & copressor Flush en gang og tappet av olje nytt filter ++. lyden blir borte av og til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2/golf3 Skrevet August 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 den lydden var ganske lik jeg tar en videosnutt i ettermiddag å sender deg! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2/golf3 Skrevet August 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 Passelat35i register er lenge siden er byttet har bare stått jeg har startet den jevnlig fram til i fjor når lyden kom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet August 2, 2013 Rapporter Share Skrevet August 2, 2013 den lydden var ganske lik jeg tar en videosnutt i ettermiddag å sender deg! ;) Takk. Jeg anbefaler deg imidlertid å kjøre bilen så lite som absolutt mulig. Registerras er en dyr affære! :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2/golf3 Skrevet August 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2013 omsider men her er lyden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 La ikke merke til at videoen er postet. Jeg håper virkelig ikke du kjører rundt med den bilen... :-) Kjedet er på tur å hoppe av, og da sitter du igjen med en kaputt motor :-) Om du skal bytte selv trenger det ikke koste mer enn 2000 (for kjeder, strammere, glideskinner, kjølevæske, motorolje). Du må ut med motoren for å bytte begge kjedene - Skal selv bytte alt på min i løpet av kort tid. Har motoren ute på en palle for øyeblikket :-) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg