Gå til innhold

Pulserende skrape/hylelyd i forstilling/drivverk.

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i de siste dagene fått en relativt fæl lyd i forstillingen. Det kan nesten høres ut som en rabiat hamster som løper rundt i forstillingen min.

 

For å beskrive lyden, så er det en skjærende/skrapende lyd, nesten som å høre meget hard gummi skrapes/roteres mot tungt metall.

 

Lyden kommer under normal kjøring i ca. 30km/t og opp til 50/60km/t. Jeg har ikke hørt den over.

Den kan være med meg under nedbremsing til 0, i tillegg til at den kommer ofte når jeg svinger (feks i rundkjøringer).

Jeg har en video under opplasting (Det går kjempesakte) som jeg skal supplementere med etterhvert...

 

Jeg har nylig byttet:

* Hjullager

* Bærekuler

 

 

Mulige årsaker?:

 

Tilsvarende lyder:

(Jeg tror denne høres lik ut)

 

 

Jeg skal oppdatere med video, så snart den er ferdig :-)

Om noen vet hva det kan være, setter jeg stor pris på tips!

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg tenkte på det.. Men, burde det ikke lage lyder hele tiden da?

 

Anywho, jeg skal sjekke bremseskjoldet etter jobb :)

Takk for tipset :)

 

Jeg trodde først det var noen bremseklosser som hadde løsnet, men det ville jo medført en endring i lyd når jeg trykker på bremsepedalen..

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt værre... Lyden er tilstede i lav hastighet også. Her er en video når jeg svinger litt på en parkeringsplass:

http://i1142.photobucket.com/albums/n601/4pekatt/144BC3B3-DD25-4C3F-8A79-772ED3086C19-7134-000005D223B0586C_zps8bbfd72b.mp4

 

Lyden er der når jeg svinger, og når jeg kjører.

Bremseskjoldet var ikke problemet :/

 

Åh, nå som jeg har en video oppe: når jeg slipper bremsepedalen kommer det et kort "pip", nesten som et fuglekvitter :) noen som vet hva det er?

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute med en "mekaniker" nå, og vi har enda ikke funnet noe.. :/

 

Det virker som om lyden er noe avhengig av hjulstilling (kraftigere når bilen dreier mot venstre), men den er der hele tiden.

Det er antakeligvis ikke ytre drivledd, heller ikke hjullager. Allikevel virker det som det er noe som tar i ett eller annet når hjulet dreier.

 

Det har ingenting med bremseklosser eller calipper å gjøre, men jeg utelukker ikke at det kan være noe som tar i bremseskiven.

 

Fortsatt mottakelig for tips!

Skal av med hjulet i kveld for å se..

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår