kimas Skrevet Juli 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 Hei har en 95 Mod Subaru Legacy 2L aut. Nå har check engine lampen begynt og lyse. Motoren går fint uten problemer, men har den siste tiden vært litt vanskelig og starte når den er mellom varm "hvis dere skjønner hva jeg mener" den starter da også men bare med full gass. Skal ringe verkstedet på mandag men lurte på om noen vet hva som kan være feil? Eventuelt kan si meg hvordan jeg leser av feil koder, mener det kan gjøres med og telle ant blink på check engine lampen. Kim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 Skift tempføler til motorstyringa, den får feil mengde bensin. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 Synsk du eller opelduude? Ja du kan telle blinkkoder på check engine lampa. Det er to ledninger som skal kobles sammen oppunder pedal/ratt, langs rattstamme, 2 svarte stikk om jeg husker rett, starter kjølevifta å gå i intervaller så er det rette(ikke alle kjører kjølevifta). Tell lange, så korte blink, lange er første siffer, korte er andre siffer., det er fort å gå i surr med tellinga :-) Skal ikke utelukke feilen nevnt over, men en rutinert bilmekaniker vet at det er mange feil som kan lure, og som tidligere subarumekaniker, har jeg aldri skiftet en tempføler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 På en 95 modell så er ikke uvalget av mulige feil så stort. Har skiftet det flere ganger på subaru med akkurat samme symptomer. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimas Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2013 Jeg tror også det er tempføler, for i dag går kjølevifta hele tiden selv om bilen er kald. Skal ringe Mekonomen i morgen tidlig for og høre om når de kan ta den. Kim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2013 Sier ikke at det ikke er tempføler, men jeg syns det er tøft å si at det er det. Som sagt har jeg jobbet på subarubverksted noen år, og aldri skiftet en tempføler på subaru, men alt kan ryke, uansett så er det slettes ikke vanskelig å lese ut blinkekoder, eller motstanden på tempføleren, så er fort å sjekke uten å bytte den først. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimas Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2013 Mekonomen hadde stengt verkstedet sitt i ferien, men øyhus motor "Subaru verksted" tok utfordringen og skal se på den i morgen. Kim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimas Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Da var bilen hjemme og fasiten er en tempføler på motorstyring. Pris 1500 Kr Takk til Øyhus motor for god service. Kim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg