Gå til innhold

Brukt E-klasse w212. Hva skal man se etter?


volvo240-1993

Anbefalte innlegg

Som navnet hinter til har jeg mest innsikt i antikvarisk svensk ingeniørkunst, men jeg har sett meg ut MB E-klasse som neste bil og trenger litt veiledning.

 

Jeg skal ha en 2010-2012 modell stasjonsvogn, med km.stand sub 50k, motor på minimum 170hk, automatkasse. Prisen skal helst under 450.000,-.

 

Men hva er bilens svakheter?

Bør jeg gå for bensin eller diesel? Jeg har i utgangspunktet mest lyst på bensinmotor, men går for diesel dersom det er gode grunner for det. Kjører så lite at forbruk er uvesentlig.

Hvilket utstyr bør bilen ha og ikke ha? Har såvidt registrert at f.eks luftfjæring er bra saker, men dyrt om noe skjer.

Hva innbærer egentlig AMG på disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på, desse bilane har blitt tilbakekalt pga brannfare. Det er også litt andre feil og tull med nyare MB. Og så er det alltid rust å sjå etter.

Taxi brant i Store Skippergate - Aftenbladet.no

Tre Mercedes-SUVer har tatt fyr, 24 kabrioleter tilbakekalt på grunn av brannfare - nyheter - Dagbladet.no

AMG er enten ei designpakke, eller utsende, motor og drivverk det har med å gjere.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Dette med kamkjedet fikk jeg greie på for et par dager siden av en bekjent. Han har en 212 drosje, og selvsagt en drøss kolleger som også har 212.

 

Jeg har også sett på GLK. En helt annen type bil, men gir mulighet for 4matic til en lavere kostnad enn en 212 om man kan avse noe lastevolum. Og er jo selvsagt en helt annen type bil..... Ikke enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Hei hei. Jeg har blitt litt "gira" på en W212, spesielt E220 automat. Men da er det 2011 som tydeligvis er greia, med tanke på ny girkasse rundt den perioden(5vs 7 gir!). Men hvordan er disse "flåtene" på vinterføre med piggfrie dekk? Bor i Brumunddal, hvor det fort er litt glatt på sideveiene, men pendler endel til Oslo....

 

HAr kjørt bakhjulstrekk før uten strore problemer (Opel Record ifra 1988 ca. ) med med relativt gode piggdekk hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår