Gå til innhold

Skrekkelig lyd i girskifte til revers

Ranger emnet


KgOlve

Anbefalte innlegg

Hei,

 

På min 2007 VW Caddy 105hk TDI, har jeg en skrekkelig lyd når jeg skifter til revers. Fra både et forover gir, og fri. Det som skjer er at jeg setter bilen inn i revers, og like etter kommer en "Krrrrr" lyd i 2 sekunder, før det slutter. Alt fungerer helt fint, clutchen kjennes rimelig god ut, bilen kjører fint forover og i revers. Det er bare denne skrekkelige lyden som plutselig kom for noen dager siden, og som skjer hver eneste gang jeg setter bilen i revers.

 

Vet noen hva som kan være gale her? Bilen har gått nett i overkant av 150000 km, og har ikke skiftet clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med min polo, har fått beskjed om at det mest sannsynlig bare er slitte synkronringer, men min kan også være litt vrien og sette i revers av og til, må ta ut og inn clutchen og da kommer den lyden du beskriver. Noen som kan backe opp dette? Er litt innterisant for meg og :)

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel neppe synkronisert revers på disse.

Putte bilen i ett synkronisert forovergir først er alltid lurt.

Hvis den fremdeles driver med vareopptelling/tannpuss, er det sannsynlig at clutchen ikke frir skikkelig.

 

Pedalen føltes bra?

Er det hydraulisk eller wire-overføring på disse?

Kjenner du en bitteliten dødgang på pedalen?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel neppe synkronisert revers på disse.

Putte bilen i ett synkronisert forovergir først er alltid lurt.

Hvis den fremdeles driver med vareopptelling/tannpuss, er det sannsynlig at clutchen ikke frir skikkelig.

 

Pedalen føltes bra?

Er det hydraulisk eller wire-overføring på disse?

Kjenner du en bitteliten dødgang på pedalen?

 

Clutchen kjennes ganske bra, ja. Jeg kan ikke si jeg kjenner noen dødgang på pedalen heller.

Hvilken type clutch det er på den er jeg nok ikke sikker på.

 

Problemet begynte for 5 dager siden, men sluttet å skje i forgårs, så jeg kan ikke teste om dobbel-clutching hjelper på problemet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår