Gå til innhold

Subwoofer i Bmw e46

Ranger emnet


Kristoffer12345

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å oppgradere anlegget i bilen med en sub. Jeg har en Bmw 318i så er ikke så mye plass i bagasjerommet til en sub. Har kjøpt en BOSS p126dvc 12 2300w. Boss 12" Subwoofer Bilxtra som jeg enten lager kasse til eller kjøper kasse til den. Men å ha bare et basselement i bilen ser ikke så bra ut...

Det jeg lurer på da er om noen som vet hvilken forsterker jeg bør ha på dette elementet?

Noen som har tips til hvordan jeg skal lage basskassen? Materiale og sånt? Eller om jeg bare burde kjøpe meg en kasse og bli ferdig med det.

Noen som vet noe særlig om denne subben?

Kommer sikkert flere spørsmål etter hvert.

Takker på forhånd for svar :D

Mvh en grønnskåling på bilstereo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er videns kjent at boss er noe dritt. De lager produkter av dårlig kvalitet og merker produktene sine med fantasitall som ikke henger på greip.

Når det gjelder kasse, så lager eller kjøper du en lukket kasse på rundt 30 liter. Forsterker: Zachry K1200D - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke blande maks effekt mot RMS. RMS er hva elementet klarer over tid, ikke på et slag som maks er. Du har 2300W maks, men bare 1100 +\- (om det er såpass) RMS watt. + at Boss ikke lager gode elementer.

 

Jeg spilte mot ei venninne som har 2stk 12" boss som du har. Ikke nærheten av hva jeg klarte med mine 400W Focal elementer

 

Så velg en av de forsterkerne og bass elementene jeg og cossiemk1 har linket til.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt har fint lite å si, og som jeg skrev tidligere, Boss skriver tall på tingene sine som ikke henger på greip. En ting man kan se på når man skal ha høyttalere er følsomheten, for det er den som forteller hvor høyt man kan spille men en gitt wattstyrke, så det beste er da om elementet tåler litt mindre watt og har høy følsomhet for da trenger du ikke noe monsterforsterker for å få bra lyd og spille høyt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår