Gå til innhold

Civic VTI 96-98 mod spørsmål. Håper på hjelp


Ayapuri

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått overtalt dama!! Det blir kjøp av en Civic VTI om 2-3 måneder. Men hun sier igjen, at det ikke blir den gamle typen.hun vil ha av nyere typen. Hva er forskjellen på en fra 92-95 og en på 96-98(finnes det nyere?) mod? utenom looket på bilen da. Jeg har null snøring på den type bil, selvom jeg alltid har hatt lyst på en. Men har alltid tenkt på at det blir altfor dyrt. Noe mulighet for turbo/g-lader eller liknende på den? Hvor mye bør en gi for et slikt eksemplar? Det blir ikke HB..liker ikke HB. Hva er fordeler og ulemper ved import? Hva er minus ved disse bilene?

 

Hva kan jeg regne med av forsikring osv? eks 20k i året og over 23 år.

 

Håper på noen svar!

 

MVH Ken

 

vet at det var et par sånne poster her fra før, men så bare den eldre typen vti.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Turbo eller kompressor er fullt mulig å montere på VTI.

Kjøper du f. eks Vortech kompressor kan du montere den rett på uten å gjøre noe med innmaten å få ut mellom 300 og 330 hk i motoren! Ved turbo konvertering må det kraftiger innmat til om det skal holde.

 

Enkleste måten å få godt med effektøkning på VTI motorer er overladning. Får de kommer ganske bra trimmet fra fabrikken. Det koster VESENTLIG mer å få 200 sugemotor hk enn å klemme ut 200 gamp ved hjelp av overladning!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

330hk med G-Lader? Høres mistenkelig mye ut på original innmat.

 

Skal man kjøre Turbo så må kompresjonen forandres drastisk om man skal kjøre mye trykk på tingen. CTR stempler er mye brukt til turboladede VTI maskiner. Og fungerer helt greit på originale råder og veiv opp til en 300 hk. Dysene bør byttes om dette skal gjennomføres også.

 

Kjedelig å brenne noe. :P

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

330hk med G-Lader? Høres mistenkelig mye ut på original innmat.

 

Skal man kjøre Turbo så må kompresjonen forandres drastisk om man skal kjøre mye trykk på tingen. CTR stempler er mye brukt til turboladede VTI maskiner. Og fungerer helt greit på originale råder og veiv opp til en 300 hk. Dysene bør byttes om dette skal gjennomføres også.

 

Kjedelig å brenne noe. :P

 

Sjekk ut prestanda til Vortech Supercharger til B16A2.

Samma kitet sitter på den nye bilen til TETvtec hvis du vet hvem det er. Han hadde jo turbo i den gamle coupe'n men den nye sitter det Vortech kompressor på. 274 hk på hjula!

 

Kitet inkluderer også en After cooler som er en boks mellom kompressoren og spjelhuset, og den er vannavkjølt med rediator i fronten. Fungerer som en intercooler. Sjekk det ut på hjemmesiden til Vortech. Det fete med denne er at det er en sentrifugal kompressor som fungerer som en turbo. Den må spinnes opp og har derfor dump ventil. Ikke alle komperssormatede biler som plystrer!!:dude:

 

Og som du sier så må kompresjonen senkes ver turbo konvertering, ellers skjer det skumle saker i den stakkars 1600en...:(

 

Skal overlade min VTI etterhvert, men vet ikke om det blir turbo eller kompressor enda. Gøy blir det iallefall!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår