Lekrot Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 Hei jeg har en Touran '06 modell (bensin) og AC kompressoren har skåret seg så jeg får ikke kjørt bilen. Er det noen som vet om det er vanskelig å fjerne hele kompressoren, kjøpe ny (kortere) drivreim og bruke bilen uten aircondition ? Jeg tror verkstedet anslo at ny kompressor ferdig montert kommer på ca 14000 kr. Evt hvis jeg kjøper en ny kompressor koster vel det omtrent 5000,- og så må jeg til verksted for å fylle opp gass. Noen tips ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 En gang skal du selge bilen. Kjøp en kompressor på ebay, skift den selv og få fylt gass. Å skru den bort er i utganspunktet enkelt hvis plassen er der, og du får vel reim til biler uten ac Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 Har kompressoren skjært seg må ac-anlegget skylles, ekspansjonsventil og tørke byttes. Hvis du bare bytter kompressoren og fyller gass vil den skjære seg igjen kjapt. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg