Gå til innhold

Strømproblem? Hjelp..

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med å finne ut hva som kan være galt med golfen. Da jeg er ute og kjører(det har ikkeno med kald motor å gjøre), så kan bilen begynne å trikse litt med tanke på at den labber av istedenfor å gi på da jeg tråkker inn pedalen. Var på vei mot Sverige i stad, da jeg skulle kjøre forbi en bil..endte med at jeg kom forbi men klarte ikke å kjøre fortere, det gikk saktere og saktere..så bilen jeg nettopp tok igjen kjørte forbi meg igjen..måtte da stoppe og sjekke hva det var..men jeg og motor..bah! stod stille litt og det kom en ganske grom lyd fra potta da jeg fikk dama til å tråkke på gassen.bilen blir også veldig laber..venter mer eller mindre på at bilen bare stopper. Det er noe som også skjer da jeg kommer til lyskryss osv..at bilen bare dør ut..får start på den igjen med engang. jeg får heller ikke spilt musikk, slår kun med bassern men ikke høytalerne..høytalerne har en større forsterker enn det bassern har.

Men igjen, jeg legger ikke merke til at lysa på bilen blir noe svakere heller..

Hva kan det være? Vil ikke begynne på alt mulig før jeg virkelig vet med sikkerhet hva det kan være..Har tenkt litt på Coilen, men den ble byttet ut for 2 år siden(Mekonomen)..men hadde den gått hadde jeg vel ikke fått den igang i det hele tatt.

Håper på noen fine løsninger...

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Trenger litt hjelp med å finne ut hva som kan være galt med golfen. Da jeg er ute og kjører(det har ikkeno med kald motor å gjøre), så kan bilen begynne å trikse litt med tanke på at den labber av istedenfor å gi på da jeg tråkker inn pedalen. Var på vei mot Sverige i stad, da jeg skulle kjøre forbi en bil..endte med at jeg kom forbi men klarte ikke å kjøre fortere, det gikk saktere og saktere..så bilen jeg nettopp tok igjen kjørte forbi meg igjen..måtte da stoppe og sjekke hva det var..men jeg og motor..bah! stod stille litt og det kom en ganske grom lyd fra potta da jeg fikk dama til å tråkke på gassen.bilen blir også veldig laber..venter mer eller mindre på at bilen bare stopper. Det er noe som også skjer da jeg kommer til lyskryss osv..at bilen bare dør ut..får start på den igjen med engang. jeg får heller ikke spilt musikk, slår kun med bassern men ikke høytalerne..høytalerne har en større forsterker enn det bassern har.

Men igjen, jeg legger ikke merke til at lysa på bilen blir noe svakere heller..

Hva kan det være? Vil ikke begynne på alt mulig før jeg virkelig vet med sikkerhet hva det kan være..Har tenkt litt på Coilen, men den ble byttet ut for 2 år siden(Mekonomen)..men hadde den gått hadde jeg vel ikke fått den igang i det hele tatt.

Håper på noen fine løsninger...

MVH Ken

Type bil og motor?

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde det samme problemet ein gang. kjørte veldig fort men plutseleg smalt det i høytalarane så slo anlegget seg av og såg at batteri spenningen var bare 6 volt og bilen gjekk saktare og saktare og den stod å små hutra. stoppa bilen i 2 min og så var alt fint igjen. skifta børstana på dynamoen 2 veker etter på. og eg har ikkje hatt problema med det etterpå.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også mene at det er problemer med lading av batteriet..

Og da er det nok dynamo-børstene som er slitne, da lader den enten ikke eller veldig lite, man får jo strøm til og kjøre, men det er også alt.. ikke sunt og kjøre med lenge..

Håper det er dynamoen og ikke noe annet herk da :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K.A.

Type bil og motor?

Det er en Golf 2 1,6CL..men tror da ikke det skulle ha noe å si om hva slags bil det var..men klart..jeg skal ikke si for mye.jeg har lite peiling på motor..alt jeg vet er hva tinga heter..hva slags funksjoner de har har jeg lite peiling på.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar av dere andre. Har selv tenkt litt på børstene..hadde planer å bytte Dynamoen da jeg jobba på Romnes for 3 år siden..men det skjedde jo aldri. Jeg får prøve på børstene først, det er jo også veldig billig.så får håpe det går.

Takker og bukker! :D

Skal si ifra om det var det.

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp gjør det, blir overrasket hvis det ikke er det :)

Hadde nemmelig samme problem, alt funket, men det gikk så surt..

Men da ble lysene svakere, ikke mye men litt..

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by banybakke

Hvist børstene dine er mye slitt vil ladelampa lyse når du kjører. Men kanskje ladelampa di er defekt? Da får du problemer med ladinga pga at det er litt motstand i lampa som dynamoen trenger for å begynne å lade? men det er rart batteriet på bilen din tar seg opp igjen når du har stått en stund.

Bilen trenger ikke å stå en stund..jeg starter den like etter at den har stoppet..ladelampa kan finne på å lyse noen ganger da den er i ferd med å dø ut..og da den har død ut lyser den alltid.men jeg prøver børstene først..det koster ikke så mye. men takk for tips :D

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...var å kjøpte en ny regulator til golfen tidligere i dag..eller i går blir det vel..begynte å skru og fikk se at børstene var det ikkeno galt med.. Så da visste jeg jo lite om hva det kunne være..så tok et par telefoner og fikk noen tips fra en som har jobbet på verksted i mange herrens år..

-Bytte bensinfilter (det gjøres i dag, har et liggende et eller annet sted på loftet..np ;) ) Da slipper jeg at bilen dør ut. Han forklarte det slik, ettersom jeg får start på bilen med en gang, så er det ikke strømmen det er noe galt med. Han sa at det hørtes ut som om det var lite bensin som kom igjen, som forårsaket at bilen ble ujevn..så får bare håpe at det er dette.

-14volts regulatoren skal bort uansett, skal få i en 15volts regulator som skal sørge for at jeg får RIKTIG med strøm til anlegget. Har fått dette tipset før, men det gikk jo ut av det andre øret den gang.

Jeg skal gi svar om noe løser seg, slik at andre som kan få liknende problem kan forsøke det samme.

Bare synd jeg ikke får tak i 15volts regulator før Tirsdag..BAH! :(

Mvh Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider