Gå til innhold

Sentrallås igjen

Ranger emnet


muner

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt en Audi A6 1.9TDI, hvor sentrallåsen blandt et par andre småting ikke fungerer.

Jeg driver nå å feilsøker etter problemet, har Haynes boka å kikke i.

 

Har brukt koplings skjema i Haynes boka til å finne ut hvordan strømmen går rundt i sentrallåsen. Men det som er rart er at jeg kan ikke måle strøm noen steder, har prøvd med bryteren i førerdøra og med vacumpumpa, 0 spenning. Sikringen er hel så d er ikke den som er problemet heller.

 

Så derfor spør jeg om det ikke skulle være mulig å måle strøm på enten ledningene som kommer i døra, eller de som kommer bak til pumpen?

Hvis så, må jeg grave enda dypere inn i lednings systemet, sukk.

 

Om noen gidder å svare takker for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøm kan du kun måle i det sekundet pumpa går. Det du leter etter er spenning. Det kan vel hende du bare bruker feil uttrykk her, men sier det like vel ;)

 

Spenning skal du kunne finne både i bryterne i døra, og ved pumpa. For å feilsøke kan du trekke midlertidige ledninger fra batteriet til pumpa. Pass på hvor du setter dem.

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en a6 96 med sentrallås som virker av og til. Der er skiftet vakuumpumpe etc, den virker. Bilen har vært inne hos møller flere ganger(senest i fjor)skiftet kabler ifb med sentrallåsen. Virker en stund så skjer dette igjen.

 

Kan det være slitte låsekasser/andre ting. Heldigvis får jeg låst alt, inkl bakluke med nøkkel.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet har jeg også. Noen ganger vil ikke bilen låse opp alle dørene. Kun den nøkkelen brukes på. Så langt har det kun skjedd under opplåsing, ikke låsing. Det har hjulpet å gi pumpa en kakk.

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprukne loddepunkter høres sannsynlig ut i mitt tilfelle. Skal åpne den og se =)

 

EDIT: Her er det flere punkter med sprekk ja.

post-74319-13804855061258_thumb.jpg

Endret av JimCKF

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår