axman Skrevet Mai 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 kjøpte meg en 07 navara dobbelcab i går km 92000. la merke til på vegen hjem at det ulet ganske mye fra bakakselen, når jeg slipper gassen blir det helt stille så da kan det vel ikke være hjullager? noen som har vært borti dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 Er det skiftet olje på diffen ved service da? Om den ikke har 100 tusen intervall for eksempel. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axman Skrevet Mai 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 Den har fulgt serviceintervaler på Nissan, men veit ikke når oljen der skal byttes, kan jo prøve og bytte olje men det hjelper vel lite når det har bynt og bråke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolst Skrevet Mai 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 høres veldig ut som hjullager ja....det er svakhet på disse bilene.. har selv en 07 som har skapt meg mye hodebry hos nissan skal de ha 8000 for å skifte hjullager., da får man bare hel stikkaksel her i landet men man får kjøpt løst hjullager sett på ebay for ca 1500-2000 m frakt på ebay.. tar litt tid og varme og slå av å på gammelt å nytt men er verdt det om man kan skru litt skifte stikkaksel tar ca 30 min fra du skrur løs hjulet og får for ca halv pris på ebay om man heller vil det enn å bruke lang tid på å demontere montere på stikkaksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 At de har svakhet med hjullager bak er sant, lagrene får fort aksialslakk, og nissan redigerte toleransene for slakk i lagrene, de fleste som har blitt skiftet har blitt skiftet pga aksialslakk. Det har også vært en del biler som har fått skiftet simmerring på pinjongakselen pga. lekkasje, har dette blitt dratt til med feil moment/forspenn, så kan det fort bli både lagerlyd, og lyd frå vinkelvekselen. Hjullager endrer seg sjeldan av belastning på drivverket, men heller på belastning i svinger etc. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axman Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 Takker for tips. jeg fant slærk i begge bakhjul så det blir bytte av hjullager, Nissan skulle ha 22000 kr for begge stikkaksler men jeg har nå kjøpt lagersett fra ebay så jeg får prøve og bytte disse og se om det blir stille Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg