kao Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 hei alle noen som vet hva denne dingsen jør å hva den er til : når jeg setter kontakten på drokner motorn i bensin er det en slags AutoMat choke ?? NOEN SOM VET PLZ. SVAR ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Ja, det er en slags choke, eller kaldstartsdyse som det heter. Den skal gi ekstra bensin til motoren når den er kald. Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Det er en kaldstart ventil... den gir motoren ekstra bensin når den er kald.. den kan godt kobles fra.. eneste er at den blir vanskelig å starte når den er kald... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by golf gti16v Det er en kaldstart ventil... den gir motoren ekstra bensin når den er kald.. den kan godt kobles fra.. eneste er at den blir vanskelig å starte når den er kald... Den blir nok ikke vanskelig å starte når den er kald, men den er vanskelig å akselrere med når motor er kald, gir du full gass vil den sannsynligvis bare "dø ut". Men den skal jo være tilkoblet, så dersom den drukner i bensin er problemet egentli ett annet sted. Mulig termobryteren er gåen slik at dysa pøser ut bensin selv når motor er varm? Kaldstartsdysa skal såvidt jeg vet kun være aktiv ved temp under 30 grader og det er termobryteren som styrer dette. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Baldrick Den blir nok ikke vanskelig å starte når den er kald, men den er vanskelig å akselrere med når motor er kald, gir du full gass vil den sannsynligvis bare "dø ut". Men den skal jo være tilkoblet, så dersom den drukner i bensin er problemet egentli ett annet sted. Mulig termobryteren er gåen slik at dysa pøser ut bensin selv når motor er varm? Kaldstartsdysa skal såvidt jeg vet kun være aktiv ved temp under 30 grader og det er termobryteren som styrer dette. Jeg er ganske sikker på at det du sier der er riktig. Mye bedre å bytte ut termo bryteren enn å koble ut dysa. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Baldrick Den blir nok ikke vanskelig å starte når den er kald, men den er vanskelig å akselrere med når motor er kald, gir du full gass vil den sannsynligvis bare "dø ut". Men den skal jo være tilkoblet, så dersom den drukner i bensin er problemet egentli ett annet sted. Mulig termobryteren er gåen slik at dysa pøser ut bensin selv når motor er varm? Kaldstartsdysa skal såvidt jeg vet kun være aktiv ved temp under 30 grader og det er termobryteren som styrer dette. Hvor sitter termobryteren på en G60 motor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Vel jeg vet ikke hvor den sitter på en G60 (SIkkert noen andre som vet det). Men den kan sitte i blokka eller kjølesystemet. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 takk for svar . jeg syns den går mye bedre når den er koblet til , den blir ikke tungstartet når den er kald å koblet av . vor står denne termobryteren dere snakker om ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet April 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 noen som vet vilken modell denne motorn er ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg