Gå til innhold

Optimal størrelse Audi A4 B5

Ranger emnet


Aronsp

Anbefalte innlegg

Hei! Har en A4 '98 Avant som jeg tenkte jeg skulle montere coilovers på, og samtidig kjøpe meg nye felger og dekk. Nå aner ikke jeg hva som er best av tommer og bredde når bilen skal senkes, så jeg trenger litt hjelp på hva som er optimalt på min bil.

 

Kom også gjerne med forslag til hva slags felger som ser best ut på en mørkeblå avant, helst ikke altfor dyre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags felger som ser best ut på bilen din er det jo du som må finne ut av. Er din bil, og du som skal bruke den. Men sjekk ut RS6 type 1. De synes jeg er pene felger til den bilen.

 

Audi-RS6-Replica-Alloy-Wheel-2819151719.jpg

 

Og det som er optimalt å kjøre med er original str, er det bilen er bygd for. 195/65 dekk på 15" felg.

Men skal du opp i str så er 225/40R18 en grei str, på ET35 felg. Litt utafor det lovlige, men ser bra ut. Da vil felgen komme akuratt ut til skjermbua.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags felger som ser best ut på bilen din er det jo du som må finne ut av. Er din bil, og du som skal bruke den. Men sjekk ut RS6 type 1. De synes jeg er pene felger til den bilen.

 

Audi-RS6-Replica-Alloy-Wheel-2819151719.jpg

 

Og det som er optimalt å kjøre med er original str, er det bilen er bygd for. 195/65 dekk på 15" felg.

Men skal du opp i str så er 225/40R18 en grei str, på ET35 felg. Litt utafor det lovlige, men ser bra ut. Da vil felgen komme akuratt ut til skjermbua.

 

Hvis felgen går akkurat ut til skjermbua, hvorfor er det utafor det lovlige da?

 

Ellers veldig fine felger, synes egentlig det aller meste passer på b5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan forandre ET med maks 15, dvs 7.5 på vær side. Bilen har vel originalt ET45? Så da vil ET35 bli akuratt over grensen

 

Originalt er 45 ja. Men hva er straffa hvis man blir stoppa med felger som har for høy/lav ET? Hvis det i det hele tatt er mulig og se, for ET står vel bak på felgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet flere ganger med ET35 felger på ET45 orignalt (A4 B5). Det så jo ikke noe ekstremt ut, så de tok meg bare kjøre.

 

Om du blir tatt for å bruke det får du vel mangellapp. Beskjed om å bytte om, og vise bilen hos nærmeste BT

 

Ja, ET står gjerne bak på felgen. Jeg har lyst til å slipe bort ET merkinga på felgene mine. Da får de litt mer problem med å finne det ut

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet flere ganger med ET35 felger på ET45 orignalt (A4 B5). Det så jo ikke noe ekstremt ut, så de tok meg bare kjøre.

 

Om du blir tatt for å bruke det får du vel mangellapp. Beskjed om å bytte om, og vise bilen hos nærmeste BT

 

Ja, ET står gjerne bak på felgen. Jeg har lyst til å slipe bort ET merkinga på felgene mine. Da får de litt mer problem med å finne det ut

 

Hvordan går det med 19" 8.5 bredde og ET30 på b5? Har fått tilbud om noen latterlig billige felger i den dimensjonen som jeg helst ikke vil si nei til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår