Gå til innhold

Bilen min pungterte - Er det min feil?

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Først skal jeg fortelle en liten historie, om en liiten grønn golf som cruiset på norske landeveier i fjor sommer. Jeg rullet i ca. 60/70 km/t da jeg merket at bilen ble noe mer ristete enn vanlig. (Jeg hadde dårlige støtdempere, dårlige hjullager og dårlige bærearmer på den tiden, så risting var ikke unormalt for meg). Jeg reagerte ikke mer enn som så, og kjørte litt mer.

 

Etterhvert som ristingen ikke ga seg, forsvant min teori om at underlaget var dårlig, så jeg stoppet - Kun til å finne det at høyre bakdekk var pungtert.

Så, jeg slengte på reservehjulet og kom meg hjem igjen.

 

Dagen etter dro jeg til et lokalt dekkfirma (Et av de største i området), og de la om nye sommerdekk på alle fire hjul for meg.

 

----- PROLOUGE END

 

 

Så, i går når jeg kjørte hjem fra jobb, pungterte jeg igjen. Det var ingen tegn til dårlig underlag, jeg kantkjørte ikke, dekktrykket var rett, og det var ikke fremmedlegemer i veibanen. Helt uten videre, poff så var jeg fri for dekk. (Jeg stoppet etter 30m denne gangen).

 

Så, jeg fikk på reservehjulet i rushtrafikken, og kjørte hjem. Jeg fikk lånt meg en annen bil, og kjørte til det samme dekksenteret for at de skulle bytte dekk. De sier at dette ikke lar seg gjøre, siden felgen er HELT ødelagt... (Den har blitt deformert, men det er ikke lett å se).

 

Nå, jeg nekter å tro at de 30 meterne har ødelagt felgen. Jeg kjørte i 30km/t da det skjedde.

I går kveld kom det en teori i hodet mitt om at det var samme felg som hadde pungtert nå. (Den står på andre siden av bilen nå enn i fjor, men de la jo om nye dekk på hver felg, så det er ikke umulig.)

 

I såfall, så vil jeg tro at skaden min stammer fra i fjor sommer - Er ikke dette noe dekksenteret burde merket og varslet om? (Jeg bare parkerte bilen i hallen, ga dem det ødelagte hjulet, og gikk inn på sofaen og satt meg - Så fikk jeg tilbud om 4 nye dekk).

Er det deres feil at dette skjedde med meg i går - Skulle denne skaden vært avdekket i fjor sommer?

 

Er det noen sjans for å få dette dekket (Ikke som i gummidekk, men som i "dekke utgiftene" :) ) av dem, eller står jeg som ansvarlig uansett, og må betale uansett hvordan saken utfolder seg?

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke.. Tror ikke de fant noe hull på det i går.

 

Vel, jeg fikk nye dekk like før sesongslutt i fjor, og la om til sommerdekk for 2 dager siden.. Så bortsett fra at de har lugget gjennom vinteren, har det ikke vært så lenge mellom.

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår