Gå til innhold

Opel Astra H 2009mod STV - vanskelig jobb å bytte Xenonpære?

Ranger emnet


Blommen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Eg har ein Opel Astra 2009mod.

 

No er xenonpæra røke på venstre side. Og eg vurdere å gjere jobben sjølv. Kan ikkje sei at eg er veldig dreven på å sku på biler, men å demontere ein framskjerm og ei lykt burde eg jo klare. For Scan Auto i Bergen skulle ha 3600kr for jobben!!! :S Sjuke priser.

 

Så er spørsmålet. Er dette ein vanskelig jobb? Er det ein framgongsmåte eg bør ta? kor lang tid tar jobben? Og ikkje minst... er det plug and play med å montere pæra? eller er det noko fancy xenongreier eg må gjere for å få pæra te å funke?

 

håper på bra svar og kanskje ein framgangsmåte på jobben.

 

Takke :D

Opel Astra H Stv. 1.9tdi 2009mod.

Opel Astra H GTC OPC 2009mod. Solgt
Mini Morris 850 1973mod. Solgt
Opel Vectra B 1.6 1997mod. Solgt
Toyota carina 1.6 1987mod. Solgt
Opel Vectra A 2.0 1990mod. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Tror det er et deksel i innerskjermen som det bare er å vippe til siden for å komme til. Det pleier å være ganske enkelt. Men finn ut hvilken pæretype som sitter der. De er ikke billige ca 1000kr og oppover per pære. Husk å ikke ta på glasset til pæra.

NB! Det er veldig trangt.

Skal leve for alt eller dø i forsøket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

tar berre å avslutter denne tråden.

 

Eg kjøpte to nye xenonpærer. Og demonterte frontfangeren og lyktene. Var igrunn ein enkel jobb som var unnagjort på 30-45min.

 

Virkelig ein jobb alle klarer.

Opel Astra H Stv. 1.9tdi 2009mod.

Opel Astra H GTC OPC 2009mod. Solgt
Mini Morris 850 1973mod. Solgt
Opel Vectra B 1.6 1997mod. Solgt
Toyota carina 1.6 1987mod. Solgt
Opel Vectra A 2.0 1990mod. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår