Gå til innhold

Civic 92-95, tips ang. styling og bakkeklaring


Jonfrey

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde tenkt å kjøpe en Honda Civic 92-95 og gjøre den litt kulere med nye sideskirts, støtfangere og en spoiler. Men problemet er at jeg er redd for at bilen blir for lav for fartsdumper i byen og på landet der jeg bor. Så jeg tenkte at det hadde vært greit å få noen råd fra folk som kan noe om det her eller har erfaring med det.

Endret av Jonfrey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann.

Om bilen blir for lav kommer veldig ann på deg selv også. Du kan jo velge mellom ordinært senkesett eller coilover (justerbar høyde) sånn at du kan bestemme litt mer selv hvor høy/lav du vil ha bilen.

 

Nå er det plenty av styling til disse bilene både her i Norge og i det store utland.

Her i Norge må du nok regne med å kun få tak i fangere i glassfiber eller ABS plast. Kvaliteten varierer veldig! Det er ikke lønnsomt å kjøpe det billigste settet du finner. BS Bildeler har ett veldig stort utvalg av styling til denne type bil. Av merke så vil jeg da anbefale deg AutoR. Litt dyrere, men dog mye bedre kvalitet!

 

Hvis du vilrkelig vil ha styling som holder uansett bruk, med tanke på fartdumper der du bor så vil jeg anbefale deg Duraflex styling.

Her har du en link så du kan se hvordan duraflex styling er:

 

Dette blir produsert av Extreme Dimensions og kan kjøpes her: Andy's Auto Sport Body Kits - Your Body Kit Superstore!

Som du ser så er prisen sinnsykt bra! Jeg har kjøpt ny framfanger til min Civic der nå. Nå får jeg levert stylingen til New Jersey, hvor jeg får den fraktet videre med båt til Norge. Kjøp av frontfanger og frakt til N.J kom på 1800,- totalt. Har ikke fått fraktpris på fanger til Norge ennå, men kan komme tilbake til deg med det senere.

 

Fant noen bilder av min Civic som jeg legger ved til inspirasjon. Om det er noe så er det bare å spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan ;)

 

20130105_021528.jpg

 

20130105_022447.jpg

 

20130105_022430.jpg

 

20130511_193356_zpseb455e92.jpg

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår