Gå til innhold

Luft i systemet?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har hatt litt startproblemer med min T5 transporter og fikk hjelp av NAF Veihjelp til å starte bilen. Mens jeg vridde om nøkkelen så gjorde han et eller annet i motoren og bilen startet umiddelbart. Hørte han sa at "det skulle bare et trykk til" men glemte helt å spørre hva han egentlig gjorde.... Han snakket om at det var luft i systemet som gjorde at bilen var vrang å starte.

 

Noen som kanskje vet hva han kan ha gjort for å få gang og hvordan jeg kan bli kvitt "luften"??

 

Startproblemene har kommet tilbake, men bilen starter etter flere ganger med kinning..

Kan det hjelpe å evnt få byttet luftfilter? Kjenner en ring "tåfis" lukt i bilen :-)

 

Batteriet er også byttet for et par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke å dryppe. Lekasjen kan være så liten at du ikke ser det, sålenge det trekker inn luft. Hadde det problemet med en Vito, den startet KUN på startgass, men når den først startet så gikk den helt fint. Byttet ett drivstoffrør i motorrom og vips var det perfekt igjen :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vært ute for at eg fikk luft i dieselen på en MB, hadde orginalt ett gjennomsiktig forfilter, ingen luft der, , men klare slanger sa at det gikk luft i dieselen gjennom fødepumpa. Feilen viste seg å være at forfilteret var tett, den sugde luft mellom slangen og forfilter, til tross for slangeklemmer. Dette filteret så bra ut, og eg skiftet fødepumpe, masse O-ringer osv. utan hell, så skiftet eg ut forfilteret ved en tilfeldighet, og problemene forsvant. Diesel er ganske tungt å frå i mellom ett filter, filteret blir tettere og tettere, og er det mulighet for å suge en plass, så gjør den det mye lettere når det blir tungt å dra fram dieselen.

 

På en diesel er ofte turslangene alltit under undertrykk, da vil det neppe bli synlige lekkasjer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår