Gå til innhold

kobling av subwoofer og forsterker

Ranger emnet


schjolden95

Anbefalte innlegg

hei, har kjøpt meg anlegg men får ikke koblet det opp riktig. bassen bare kutter ut når jeg skrur opp lyden.

 

er det noen her som kan noe om dette?

 

skal koble opp dette

 

2 stk av den subben.

- XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Ground Zero - Radioactive GZRW30SPL (2x2 ohm) - 12" - Basselementer - Bilstereo

 

1stk av denne.

- XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Alpine - MRX M240 - 1 kanals - Forsterkere - Bilstereo

 

noen som har peiling på hvordan jeg skal koble det sammen, så det rister som f?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj. Her var det lite informasjon og gå på - så vi tar dette på en generell basis. Først og fremst - gjør grunnarbeidet riktig! Oppgrader TB3 (Vet du ikke hva det er, søk det opp)

Sørg for GOD jording til forsterker - bruk setebeltebolten for hva den er verdt - den har ikke skuffet meg ennå. Sørg for at alt fra kabelsko til kabler er festet GODT, og har god kontakt. Du kan godt sende ekstra strøm til spilleren, da jeg går utifra at du ikke har gjort noe med fronthøyttalere + spiller (evt. 4-kanaler?)

 

Videre så må basskassen være riktig, forsterkeren rett stilt inn og alle småting må gå i orden. Forklar litt her hva du har prøvd til nå, og hvordan ting er nå - så skal vi hjelpe deg videre her.

 

Nå skal du også få litt kjeft av meg: Hvorfor kjører du på med masse bass i bilen, hvis du ikke har et godt frontsett som backer det opp? da blir det jo bare drønn og ingen musikk...

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår